آرشیو یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۷۵
حوادث - اخبار کشور
۱۰

11 هزار تن کاغذ در اختیار نشریات و مطبوعات قرار می گیرد

دبیر کارگروه ساماندهی کاغذ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تامین 15میلیون دلار ارز برای تهیه حدود 11 هزار تن کاغذ مورد نیاز نشریات و مطبوعات از سوی بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش ایرنا، همایون امیرزاده در جمع خبرنگاران کاشان به فعالیت های اثرگذار این وزارتخانه، صمت، بانک مرکزی و فعالان این بخش اشاره کرد و افزود: برای تامین نزدیک به 70 هزار تن کاغذ دیگر ارز تامین شده است.

وی بیان کرد: از مجموع110 هزار تن کاغذ چاپی که تصویب شده بود، نزدیک به 86 هزار تن در وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد تایید قرار گرفت.

وی توزیع نزدیک به پنج هزار تن کاغذ با قیمت مصوب و متعادل بین 400 نفر ناشر و نشریات کشور از طریق شبکه توزیع را یادآور شد.

وی ادامه داد: تاکنون افزون بر20 هزار تن کاغذ بین مطبوعات کشور توزیع شده و اگر فرایند تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی سرعت گیرد، هیچ مشکلی برای کاغذ وجود نداشته و از کمبود آن نگران نیستیم.

امیرزاده اضافه کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطمینان داده که برای تامین کاغذ روزنامه ها، از سوی واردکنندگان اعلام آمادگی شده و حتی تامین کاغذ روزنامه ها در استان ها هم در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: نزدیک به 50 میلیون دلار در پایان سه ماهه نخست سال برای واردات کاغذ تامین شده بود که در یک ماه گذشته این تامین ارز شیب خوبی گرفته ، رقم تامین شده به بیش از 150 میلیون دلار افزایش پیدا کرده و بر این اساس افزون بر 170 هزار تن کاغذ در یک ماه گذشته تامین ارز شده است.

دبیر کارگروه ساماندهی کاغذ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که با کاهش قیمت دلار به 90 هزار ریال، وضعیت کاغذ در کشور از شرایط کنونی نیز بهتر شود.

9 هزار و 300 رسانه شامل دو هزار و 300 خبرگزاری و پایگاه خبری و هفت هزار نشریه مکتوب فعال و غیرفعال در کشور وجود دارد.