آرشیو سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۵۱
اجتماعی
۷

حمایت کمیته امداد از 620 هزار خانوار جدید در سال جاری

رئیس کمیته امداد با اشاره به افزایش 620 هزار نفری خانوارهای تحت پوشش این نهاد در سال جاری، از افزایش 35 درصدی کمک های مردمی به نیازمندان خبر داد.

به گزارش فارس، سیدپرویز فتاح در نخستین نشست مجمع خیران کارآفرین و اشتغال استان البرز با تقدیر از اقدامات خیران کارآفرین در ایجاد اشتغال در کشور بویژه برای مددجویان افزود: بدون شک ارزش کار خیران کارآفرین با خیران مسکن و مدرسه ساز برابری می کند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته با اجرای طرح های اشتغال و خودکفایی 15 درصد از جمعیت مددجویان از حمایت کمیته امداد خارج شدند، اضافه کرد: امسال به دلیل شرایط ویژه و تورم افسارگسیخته، 620 هزار خانوار جدید را تحت پوشش آوردیم.

فتاح با تاکید بر اینکه افزایش خانوارهای تحت پوشش افتخار نیست، بیان داشت: برای کمیته امداد خودکفایی و خروج مددجویان از پوشش خدمات مایه مباهات است و در تلاشیم با اجرای طرح های توانمندسازی و کارآفرینی، زمینه خروج جامعه هدف را از چرخه حمایتی فراهم کنیم.

وی ارائه وام اشتغال را یکی از راه های رسیدن به خودکفایی مددجویان دانست و گفت: سال گذشته 135 هزار فقره وام ارائه شد که امسال پرداخت 200 هزار فقره وام را در دستور کار داریم، زیرا اگر کار امداد موجب توانمندسازی مددجویان نشود، ناقص است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه 62 درصد وام گیرندگان در حوزه کارآفرینی، زنان سرپرست خانوار هستند، اظهار کرد: باید برنامه ریزی دقیقی در ارائه وام های خودکفایی انجام شود تا بتوانیم تناسب را بین نیازمندان به اشتغال و وضعیت موجود برقرار کنیم؛ وام های کمیته امداد حمایتی است و خوش حساب ترین وام گیرندگان بانکی مددجویان این نهاد هستند.

فتاح اضافه کرد: کمیته امداد کشور 172 هزار یتیم تحت پوشش دارد که هر یتیم از سوی پنج حامی حمایت می شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت خیران و کمیته امداد از تحصیل دانش آموزان، گفت: در حال حاضر 330 هزار دانش آموز تحت پوشش داریم که اگر حمایت نشوند از تحصیل باز می مانند. همچنین تعداد قابل توجهی دانشجوی نیازمند زیر پوشش کمیته امداد هستند که بسیاری از آنان با رتبه های زیر هزار وارد دانشگاه شده اند.