آرشیو سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۵۱
فرهنگی
۸

توصیه گوینده قدیمی رادیو به علاقه مندان

اغلب ما با صدای گرم و دلنشین مریم نشیبا به لطف برنامه رادیویی «شب بخیر کوچولو» آشناییم، گوینده ای که توصیه اش به علاقه مندان حرفه گویندگی و مخاطبان رادیو این است که حتما نسبت به افزایش توان و قدرت فن بیان خود توجهی ویژه داشته باشند.

آن طور که نشیبا تاکید دارد علاقه مندان به گویندگی باید متوجه لزوم برخورداری از دانش و مطالعه کافی در حوزه های مختلف هم باشند، البته او صداقت را هم یکی دیگر از ملزومات فعالیت در این بخش از رادیو می داند، توصیه های این گوینده قدیمی رادیو شامل حال برنامه سازان هم می شود و آنان را هم ملزم به ساخت برنامه هایی متناسب با خواسته های منطقی و بحق شنوندگان می داند. او معتقد است در صورت رعایت این نکات ارتباط دوسویه خوبی میان مردم و گویندگان و برنامه سازان رادیویی شکل می گیرد.

از آنجایی که شاهد برگزاری جشنواره بین المللی رادیو هستیم، نشیبا ضمن بیان توصیه هایی برای برگزار کنندگان این رویداد رسانه ای نیز گفت:«این جشنواره باید به گونه ای مطرح شود که در طول سال، همه بخش های رادیو را مورد بررسی قرار دهد و به هیچ وجه خود را به مدت زمان یا آثار مشخصی محدود نکند.» نشیبا که در دهه هفتم زندگی اش به سرمی برد، سال ها به عنوان دبیرآموزش و پرورش هم مشغول فعالیت بوده و ورودش به کار گویندگی و مجری گری بواسطه توجه و تمجید معلمان دوران مدرسه از صدای گرم و دلنشین او بوده است.او در نهایت بعد از سال ها تدریس در چهل و چهار سالگی برای تست گویندگی ثبت نام کرده و از میان تعداد بالایی از متقاضیان انتخاب می شود. عمده شهرت نشیبا برای اجرای برنامه رادیویی«شب بخیر کوچولو» است که از بیست و هشت سال قبل تا به امروز در حال برگزاری است.