آرشیو چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۷۸
شهرستان ها
۷

موفقیت 16 دانش آموز هرمزگان در مسابقه جهانی

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: 16 نفر از دانش آموزان این استان در مسابقه جهانی یو.سی.مس (UCMAS) محاسبات ذهنی و چرتکه ای کشور مالزی موفق به کسب مقام شدند.

موسی دادی زاده سرخایی در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع 117منتخب تیم ایران، 16دانش آموز مربوط به هرمزگان بودند که با درخشش خود رتبه های جهانی را کسب کردند.

وی بیان داشت: برای تیم منتخب هرمزگان از ناحیه یک و دو بندرعباس و شهرستان قشم، رها بقایی پوری و فاطمه راهگان مقام قهرمانی جهان و امیرحسین شریفی، فاطمه حسینی پور، آرسام رجب زاده، محمد صدرا نیرومند، یاسمن شمسی و محمد کریم زاده مقام اول جهان را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: همچنین امین طاها قلعه نویی، دینا جعفری و یلدا عطار مقام دوم و سام احمدی، ثنا صدراله کلاری، سپهر زینلی زاده، امیر حسین لاهوتی و امیر محمد منصور لکورح مقام سوم این دوره از مسابقه را کسب کردند.

دادی زاده سرخایی یاد آورشد: دانش آموز شرکت کننده در این رقابت ها توانستند با پشت سرگذاشتن رقیبانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، اسپانیا، آلمان، هلند و استرالیا هوش محاسبه ای خود را به رخ حریفان قدرتمند کشورهای اروپایی و آمریکایی بکشند.

این مسئول گفت: دانش آموزان هرمزگان در سال های اخیر نیز با کسب موفقیت های مهم ملی و بین المللی در عرصه های علمی، پژوهشی و فرهنگی ورزشی برای ایران افتخار آفرین بوده اند.

بیست و سومین مسابقه جهانی یو.سی.مس (UCMAS) محاسبات ذهنی و چرتکه ای به میزبانی کشور مالزی برگزار شد که 43 کشور در قالب سه هزار دانش آموز با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد 117 نفر منتخب دانش آموزان ایران بودند.