آرشیو چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۷۸
اقتصادی
۴

نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران: تکمیل مسکن مهر به ثبات بازار کمک می کند

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران گفت: تکمیل واحد های مسکن مهر به ثبات بازار و هدایت نقدینگی برای سرمایه گذاری در بخش مسکن کمک می کند.

حسام عقبا یی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق آمارهای بانک مرکزی، در ماه گذشته قیمت ها در بازار مسکن، رشد 83 درصدی داشته است، گفت: بررسی های میدانی نیز حا کی از آن است که قیمت مسکن در این بازار بیش از 100 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: افزایش تسهیلات بانکی باید متناسب با قیمت مسکن باشد زیرا که هم اکنون بسیاری از دریافت کنند گان تسهیلات از خرید مسکن جا مانده اند و دولت باید در این بخش اقدامات لازم را به کار گیرد.

عقبا یی افزود دولت باید با تکمیل مسکن مهر این واحد ها را وارد بازار مسکن کند زیرا که هم اکنون بسیاری از خریداران به دنبال سرپناهی در حاشیه شهر ها هستند.

وی تاکید کرد: دولت و بانک مرکزی باید میزان تسهیلات را بیش از گذشته تقویت کنند.همچنین واحد های مسکن مهر به ویژه در پردیس، پرند و هشتگرد باید هر چه سریع تر به اتمام برسند زیرا که پایین آمدن قدرت خرید مردم، زمینه ساز رونق بازار خرید و فروش مسکن در این شهر ها می شود.

عقبا یی در پایان تاکید کرد: دولت باید نقدینگی در دست مردم را به سمت سرمایه گذاری در بازار مسکن هدایت کند و با افزایش تولید بتواند عرضه و تقاضا را به ثبات برساند.

گفتنی است در 5سالی که از دولت حسن روحانی گذشته اقدام جدی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر به عمل نیامد که علت اصلی آن هم به تفکر عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی بر می گردد. وی در 5سال مدیریت خود بر وزارت راه و شهر سازی بارها به مسکن مهر حمله کرد و از واژگانی نظیر شهربرانداز،مزخرف،مسجد ضرار و…بر ضد مسکن مهر استفاده کرده بود.این حملات آخوندی به مسکن مهر در حالی بود که وی وعده ساخت مسکن اجتماعی را داده بود ولی تا پایان مسئولیتش هیچ اقدام عملی در این باره انجام نداد و حتی در روز تودیع خود به نساختن حتی یک مسکن افتخار کرد! عباس آخوندی از جمله مدیرانی بود که ژست لیبرال بودن به خود می گرفت و علیه سازمان های حمایتی سخن می راند.