آرشیو چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷، شماره ۳۳۱۴
سیاست
۲

معیار کریمی قدوسی برای براندازخواندن نیمی از نمایندگان

دیدار با رئیس دولت اصلاحات

توضیحات تکمیلی کریمی قدوسی هم رسید. درواقع زیادبودن واکنش ها به اظهارنظر اخیر او سبب شد که در مقام دفاع از خود برآید و توضیح دهد که منظورش از 50 درصد نمایندگانی که به دنبال براندازی نظام هستند، دقیقا کیست. او در توییتی نوشته بود: «50 درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است، سران فتنه 88 به دنبال سقوط نظام جمهوری اسلامی بودند و حالا امروز 50 درصد نمایندگان مجلس پشت تریبون می روند و از سران فتنه دفاع می کنند».

بسیاری از نمایندگان مجلس و چهره های سیاسی، این حرف را مصداق توهین و اتهام زنی به نمایندگان مجلس دانستند؛ مثلا غلامرضا کاتب، نماینده مجلس گفت: «بیان چنین جملاتی اهانت به شعور و فهم مردم است».

بهرام پارسایی، نماینده شیراز، نیز در توییتی نوشت: «کسی که نیمی از مجلس را متهم به تلاش برای فروپاشی نظام کرده، درواقع مدعی است نیمی از مردم به چنین تفکری رای داده اند و می داند که اگر ردصلاحیت ها نبود افراد بیشتری پشت تریبون از رفع حصر می گفتند. تاریخ خواهد نوشت چه افرادی با چه اهداف و ابزاری در پی فروپاشی نظام و این مرزوبوم بودند».

علیرضا رحیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشته بود: «وقتی نیمی از نمایندگان مجلس به دروغ به فروپاشی نظام متهم می شوند یعنی نیمی از ملت که پشتوانه نمایندگان هستند را در مقابل حاکمیت فرض کرده اند».

ادامه دارشدن این واکنش ها سبب شد که نماینده همیشه خبرساز نزدیک به طیف پایداری دوباره دست به کیبورد شده و توضیح دهد که مقصودش چیست. او در توییت تازه ای نوشت: «کسانی که امروز سخن بنده را به خود گرفته اند و برافروخته شده اند، حرص و ولع و شعف و سرخوشی خود را از دیدار با یک فرد معارض و حامی براندازی نظام اسلامی به یاد آورند، همین امروز از این اقدام خلاف امنیت کشور برائت بجویند و توبه نمایند بلکه اتهام همراهی با براندازان و معارضین از گردنتان ساقط شود».

او ادامه داده است: «650 نفر از نمایندگان اصلاح طلب و لیست امید به همراه مطهری و دو نفر از هیئت رئیسه مجلس به دیدار یکی از سران فتنه شتافتند، فردی که ممنوع البیان، ممنوع التصویر و ممنوع الخروج بود».