آرشیو چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷، شماره ۳۳۱۴
روزنامه
۱۲

عکس روز

سحر طلوعی
آمریکا؛ برف نخستین

اینجا گرینزبرو در ایالت کارولینای شمالی آمریکاست. مسیر خانه این شهروند زیر برف سنگین گم شده است. شهروندان آمریکایی برای بازشدن مسیرهای محلی دست به کار شده و برف ها را پارو کرده اند. زمستان آمریکا از راه رسیده است. نخستین برف در ایالت های جنوب شرقی باعث زمین گیرشدن خودروها و لغو پروازها و تعطیلی برخی فرودگاه ها شده است. مراکز مسئول هشدار داده اند جاده ها یخ گرفته و لغزنده است، راننده ها با احتیاط برانند و حتی الامکان اصلا وارد مسیرهای برف گیر نشوند. برق برخی مناطق هم قطع شده است. ایالت ویرجینیا هم وضعیتی مشابه وضعیت کارولینا دارد.

فرانسه؛ یک لحظه آرامش

پاریس بانک هم در کنار بخش هایی از طاق نصرت و خودروهای شخصی و موزاییک های کف خیابان شانزه لیزه در این چند روز اعتراض و آشوب در پایتخت فرانسه، آسیب دیده است. جالب اینکه جلیقه زردها که بار اعتراضات و آشوب های پاریس را به دوش می کشند، خودشان هم آثار خرابی ها و آسیب ها را جمع و جور می کنند. بیش از هزارو 700 نفر دستگیر و 179 نفر هم زخمی و مجروح شده اند. اعتراضات به شهرهای دیگر فرانسه هم رسیده است.

تایلند؛ پیراهن زردها رکاب می زنند

علاوه بر شهروندان عادی، خانواده سلطنتی تایلند هم هر سال در مسابقات دوچرخه سواری پیراهن زردها شرکت می کنند. این مسابقات از مقابل رویال پلازا آغاز می شود و بعد از طی حدود 40 کیلومتر در لادفوپارک به پایان می رسد.

دوچرخه سواری پیراهن زردها سن و سال و جنسیت نمی شناسد. همه اقشار و طبقات تایلندی برای شرکت در آن ثبت نام می کنند تا انگیزه ای شوند برای آنها که کم تحرک هستند و به ورزش علاقه ای ندارند.