آرشیو چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷، شماره ۳۳۱۴
سیاست
۱۵
نگاه روز

رویترز و گزارش های جهت دار

منبع: اسپوتنیک

رویترز گزارش داده است که طبق ادعای کارشناسان امنیت سایبری اسرائیل، ایران چندین سال است که مشغول پخش اخبار جعلی و پروپاگاندا در اینترنت بوده است؛ به وسیله لااقل 70 وب سایت و در مقابل 15 کشور، شامل اسرائیل، ایالات متحده، بریتانیا، کشورهای خاورمیانه و حتی روسیه. شرکت های امنیت سایبری فایرآی و کلیراسکای می گویند وب سایت های پروپاگاندای ایران از سال 2012 وجود داشته اند. آنها شبیه رسانه های خبری عادی هستند و فقط تعداد کمی آشکارا از ارتباطشان با جمهوری اسلامی می گویند. رویترز همچنین مدعی است که ماهانه بیش از نیم میلیون نفر از سایت های ادعایی اخبار جعلی ایران دیدن می کنند و بیش از یک میلیون کاربر شبکه های اجتماعی از آنها حمایت کرده اند. نویسندگان گزارش فهرست کاملی از «سایت های پروپاگاندای» ادعایی شان منتشر نکرده اند.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.