آرشیو چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷، شماره ۳۳۱۴
روزنامه فردا
۱۶
میدون و سوفیا

فعالیت پسته ای فعالان سیاسی!

پوریا عالمی

رئیس انجمن پسته گفت: پسته کیلویی 200 هزار تومان شده و تولید پسته به یک پنجم پارسال رسیده است و از صادرات پسته هم خبری نیست، اما مردم امسال را تحمل کنند تا از این مشکل عبور کنیم. این اظهارنظر خیلی مهم است:

1- ثابت می کند اینکه می گویند در کشور ان جی او، انجمن و حزب تعطیل است، شایعه است، چون پسته انجمن فعال دارد.

2- در ایران برای اینکه بخواهی فعالیت ان جی اویی یا انجمنی کنی باید پسته باشی.

3- اینکه پسته ها آزادانه می توانند فعالیت کنند ثابت می کند سیب زمینی ها هم می توانند انجمن داشته باشند.

4- فعالان سیاسی و مدنی کشور می توانند تا اطلاع ثانوی پسته بخورند.

5- این موضوع که ایران یک پنجم سال گذشته پسته تولید کرده خبر خوبی برای کشاورزی کشورهای دیگر است که به کشاورزان کشورهای دیگر، مسئولان کشورهای دیگر و مردم کشورهای دیگر تبریک می گوییم.

6- مهم نیست صادرات پسته هوا شده است. مهم این است که در واردات همیشه باز است.

7- اینکه رئیس انجمن پسته گفته مردم پسته نخورند، نشان می دهد الکی نیست، چون چند روز پیش مسئولان گفتند اگر در گرجستان برای ایرانی ها قصه کردند راهش این است که مردم، گرجستان نروند.

8- البته نگران نباشید. مسئولان به دلیل رفتار گرجستان توصیه کردند مردم گرجستان نروند که این یعنی مردم به دلیل رفتار عربستان، گرجستان نروند.

9- پسته دو حالت خندان و دربسته دارد. ما بررسی کردیم دلیل اینکه تولید پسته کم شده، پسته ها با این وضعیت اقتصادی افسرده شده اند و دلیلی نمی بینند بخندند.

10- کاش من پسته بودم و الان انجمن داشتم.

جمع بندی: سوفیا… عشقم… قبلا دوستان پول می گذاشتند روی هم و یک سکه طلا می خریدند و هدیه می دادند. الان سکه شده چهار، پنج میلیون تومان که 50 نفر لازم است نفری صد هزار تومان بگذارند روی هم تا بشود یک سکه خرید! جاش الان می شود نفری 50 هزار تومان گذاشت و چهارنفری به عروس و داماد، یک کیلو پسته

200 هزارتومانی هدیه داد تا بشکنند. عاشق دربسته تو؛ میدون دوم