آرشیو شنبه ۱ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۵۴
حوادث
۱۹

فروش تابوت مومیایی شگرد کلاهبرداران بود

گروه حوادث: 4 مرد شیاد که با فروش تابوت تقلبی 3 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند از سوی پلیس اصفهان دستگیر شدند.

سرهنگ سعید سلیمیان- رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان - با اعلام خبر دستگیری این باند 4 نفره گفت: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان با آگاهی از فعالیت یک باند که با فروش عتیقه های قلابی از مردم کلاهبرداری می کردند بلافاصله موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار دادند.

در بررسی و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد اعضای این باند با تهیه یک تابوت مومیایی تقلبی آن را به مبلغ 30 میلیارد ریال به فردی فروخته اند که ماموران بلافاصله طی هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری متهمان اقدام کردند.

بدین ترتیب هر 4 متهم این پرونده در یک عملیات ویژه و غافلگیرانه دستگیر و همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند. سرهنگ سلیمیان همچنین از شناسایی خریدار تابوت مومیایی تقلبی و بازگرداندن مبلغ کلاهبرداری شده به وی خبر داد و گفت: روزانه پیامک هایی با این مضمون که «من یک کشاورز یا چوپان هستم و عتیقه ای را کشف کرده و قصد فروش آن را دارم» به تلفن همراه شهروندان ارسال می شود که این پیامک ها با هدف کلاهبرداری ارسال می شود. وی با بیان اینکه خریدن هرگونه اقلام عتیقه و میراث فرهنگی کشور جرم است، گفت: به شهروندان توصیه می شود به این نوع پیامک ها توجهی نکرده و در صورت مواجه شدن با این موارد موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا با مجرمان برخورد قانونی صورت گیرد.