آرشیو دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۵۶
صفحه اول
۱

اخبار

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی؛ گزارش اقدامات بانک مرکزی

برای کنترل بازار پول و ارز بررسی شد

گزارش اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار پول و ارز در جلسه روز یکشنبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی بررسی شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که روز یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و با شرکت روسای قوای مقننه و قضائیه برگزار شد، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت کنترل بازار پول و ارز ارائه داد. در این زمینه، پیشنهادهای بانک مرکزی برای انضباط و تقویت موسسات اعتباری کشور و حفظ و ارتقای اعتماد عمومی به نظام بانکی و نحوه ساماندهی و مدیریت موسساتی که در گذشته با مشکلات منابع روبه رو بوده اند مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم های لازم اتخاذ شد. همچنین نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز برای تامین نیاز صنعت دارو و بخش بهداشت و درمان کشور تصمیم گیری لازم در این نشست به عمل آمد.

اقلیم کردستان: نیروهای امریکایی برای ورود به اربیل با بغداد مذاکره کنند

در پی طرح ادعای ارتش امریکا مبنی بر اینکه نیروهای امریکایی خارج شده از سوریه در پایگاه نظامی جدیدی در اربیل مستقر خواهند شد، دبیرکل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق تاکید کرد، مجوز چنین چیزی نیازمند موافقت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق است.

به گزارش ایسنا، جبار یاور، دبیرکل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق امروز (یکشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: نیروهای امریکایی که از سوریه عقب نشینی می کنند، بدون موافقت دولت مرکزی در بغداد، نمی توانند به پایگاه های امریکایی موجود در اربیل منتقل شوند و انجام چنین کاری بدون اطلاع دولت به منزله نقض حاکمیت کشور است.

این مسئول اقلیم کردستان عراق افزود: هنوز تصمیم امریکا برای خارج کردن نیروهایش از سوریه اجرایی نشده و چه بسا واشنگتن از این تصمیم خود صرفنظر کند، بویژه که مجلس سنای امریکا و پنتاگون اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کرده و آن را برخلاف منافع ملی امریکا دانسته اند.