آرشیو دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۵۶
صفحه اول
۱

سلام ایران

هر روز با شما در اینجا خواهیم بود، صدای شما، حرف شما و پیشنهاد شما را می شنویم و می خوانیم و بازگو می کنیم.

با ما همراه باشید، بگویید و بنویسید

تلفن: 88769075 - 021 پیامک: 3000451213

نظر مردم

■ بازنشسته ای با 480 هزار تومان مستمری / 246…0918: پدر بنده با 10 سال سابقه بیمه در سن 60 سالگی بازنشسته شدند، پس از شش سال حقوق ایشان به 480 هزار تومان رسیده است. واقعا با این شرایط مالی و گرانی ها و داشتن چند فرزند و نوه نمی توان زندگی را اداره کرد. خواهش می کنم مشکلات بازنشسته ها را به گوش مسئولان برسانید.

■ آلودگی صوتی وانت های دوره گرد / محمود فخر تهرانی: تعداد وانت های دوره گرد در تهران به صورت چشمگیر افزایش یافته به طوری که از 9 صبح تا 9 شب با پخش صداهای ناهنجار موجب سلب آسایش مردم می شوند. بارها با سامانه 137 و 1888 شهرداری تماس گرفته و طرح شکایت کرده ایم اما شهرداری پاسخگو نیست. با تحقیقی که به عمل آمده بیشتر وانت های دوره گرد دارای سرگروه و سرمایه گذار هستند و بعضا 50 دستگاه وانت را هم اداره می کنند اما در انظار مظلوم نمایی می کنند، این در حالی است که متاسفانه برخی شهروندان از آنها دفاع می کنند. امیدوارم شهردار جدید با همکاری قوه قضائیه این معضل را برطرف کند.

■ چرا با بازنشستگان تامین اجتماعی بدرفتاری می شود / رجب پور - 912…0917: چرا با بازنشستگان تامین مانند دیگر گروه های بازنشسته کشوری و لشکری و شرکت نفتی رفتار نمی شود؟ شاید در قوانین جمهوری اسلامی اصولا انسان حساب نمی شویم. مسئولان که از محو اسرائیل سخن می گویید اما قشر بازنشسته را محو می کنید. خبر زخمی شدن یک فلسطینی تیتر اخبار رسانه می شود اما فقر و فلاکت جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی ارزش شنیدن ندارد چون از جذبه و کلاس مسئولان می کاهد.

■ معوقات افزایش حقوق بازنشستگان / کاظم امیدی فر - آستارا: دولت در هفته گذشته اعلام کرد که قرار است 20 درصد حقوق ها افزایش پیدا کند. می خواستم بگویم افزایش حقوق ابتدای سال که برای حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی انجام شد هنوز پرداخت نشده است. با این اوصاف چطور دولت وعده افزایش حقوق ها را می دهد. در ضمن افزایش حقوق مشکلی از مشکلات مردم حل نمی کند. این افزایش نتیجه رشد تورم و افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم و همچنین تعطیلی کارگاه ها و شرکت های خصوصی و شبه دولتی و همچنین افزایش رشد آمار بیکاری است. دولت بهتر است افزایش حقوق را به صورت پلکانی انجام دهد.

■ تبدیل وضعیت نیروها در بنیاد شهید / 292…0935: من و همکارانم چندین سال است که در بنیاد شهید شاغل هستیم ولی تاکنون تبدیل وضعیت نشده ایم. با توجه به اینکه بنیاد شهید متولی امر استخدام و تبدیل وضعیت نیروهاست و این مقررات را وضع کرده که فرزندان ایثارگر شرکتی و قراردادی را طبق بند «ذ» ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه بعد از گذشت سه ماه رسمی کند اما بنیاد شهید از این کار امتناع می کند. به نظر شما چه کاری انجام دهیم. لطفا در این باره پیگیری کنید.

■ ضرورت اصلاح قانون مهریه / آقای رحیمی: از نمایندگان محترم مجلس درخواست داریم تا افرادی مثل من و امثال من به خاطر سکه در زندان نباشند. ما وقتی در زندان باشیم از کجا باید تامین سکه کنیم. قرار بر این بود که قانون مهریه اصلاح شود ولی خبری نشد.