آرشیو دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۵۶
سیاسی
۲

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ضرورت شفاف سازی اقدامات تمامی مسئولان کشور

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ثمره وحدت ملت ایران و تداوم آن نیز ثمره وحدت و انسجام است، گفت: اگر در اندیشه دستیابی به مدارج برتری از اقتدار، تعالی و ساختن جامعه ای مبتنی بر آموزه های دینی هستیم، باید با وحدت و انسجام قابل قبول بر محور آموزه های دینی، علم و معرفت قدم برداریم.

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در گفت وگو با جماران، درباره چالش هایی که کشور ما در دهه های اخیر با موفقیت و پیروزی پشت سر گذاشته و دستاوردهای جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته، گفت: نظام جمهوری اسلامی دستاورد وحدت ملت ایران با محوریت آموزه های وحیانی و رهبری و زعامت امام خمینی(ره) است و تداوم آن نیز ثمره وحدت و انسجام ملی با محوریت آموزه های دینی و هدایت های رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: اگر در اندیشه دستیابی به مدارج برتری از اقتدار، تعالی و ساختن جامعه ای مبتنی بر آموزه های دینی هستیم، باید با وحدت و انسجام قابل قبول بر محور آموزه های دینی، علم و معرفت قدم برداریم. یعنی با وحدت و انسجام می توانیم تمامی چالش هایی را که در داخل کشور برای ما به وجود آمده و توطئه های دشمنان به شایسته ترین شکل ممکن پشت سر بگذاریم.

ابوترابی فرد در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر شفافیت فعالیت های مسئولان و در میان گذاشتن امور با مردم، در رفع چالش های موجود، گفت: عملکرد و رفتار مسئولان نقش بسیار مهمی در تحکیم وحدت جامعه اسلامی دارد. اولا باید این تصمیمات و رفتار مبتنی بر آموزش، آموزه های دینی و سلامت و صداقت و اتقان شکل بگیرد و آنچه عملکرد و رفتار مسئولان هست با شفافیت تمام در مرئی و منظر جامعه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر ضرورت شفاف سازی اقدامات تمامی مسئولان کشور، افزود: بعد از شفاف سازی و در میان گذاشتن همه امور با مردم، اگر رفتار مسئولان قابل دفاع بود به تحکیم پیوند جامعه با نظام کمک خواهد کرد؛ اگر نقدی به این رفتارها داشتند نیز اصلاح آن به این پیوند کمک خواهد کرد، لذا باید با شفافیت کامل و رصد اقدامات و تصمیمات مسئولان به تحکیم پیوندهای اجتماعی کمک کرد.