آرشیو دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۵۶
فناوری
۱۷

آن سوی خبر

تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کریسمس

گوگل روز گذشته(23 دسامبر) در واپسین روزهای سال 2018، به پیشواز جشن کریسمس رفته و لوگوی خود را تغییر داد. به گزارش ایسنا، گوگل به مناسبت نزدیک شدن سال نو میلادی و به افتخار زادروز عیسی مسیح، لوگوی خود را تغییر داد.

جشن کریسمس به مناسبت گرامیداشت زادروز مسیح در تاریخ 25دسامبر برگزار می شود. گفتنی است ایام 12 روزه کریسمس با سالروز میلاد مسیح آغاز شده و تا روز 6 ژانویه ادامه می یابد. برگزاری کریسمس در کشورهای مختلف مسیحی بنا به سنت و رسم و رسوم آنان، تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارد. اما مشترکات این مراسم این است که مسیحیان برای جشن گرفتن میلاد عیسی مسیح به کلیسا می روند، در منزل یک درخت کاج را تزئین و چراغانی می کنند و در خیابان ها و کوچه ها دسته دسته سرودهای پرستشی و شکرگزاری اجرا می کنند.

50 درصد 12 ساله ها در شبکه های اجتماعی فعالند

فیس بوک، اسنپ چت و تیک توک با اتهامی جدید روبه رو شده اند. این شبکه های اجتماعی متهم شده اند که کاربران را تشویق به حالات افسردگی و حتی خودکشی می کنند. به گزارش انتخاب، شبکه های اجتماعی مذکور که این روزها جای خود را در قلب مخاطبان باز کرده اند، انتقادهایی پرشمار را نیز یدک می کشند. متاسفانه این روزها نرخ افسردگی و خودکشی نوجوانان در حال افزایش است و بسیاری از والدین و روانشناسان به طور یکسان این روند را به شیوع استفاده از گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی مرتبط می دانند. براساس گزارش Influence Central، به طور متوسط، بچه ها ​​اولین گوشی هوشمند خود را در سن 10 سالگی دریافت می کنند و اولین حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی را از سن 11 سالگی باز می کنند. با گذشت از 12 سالگی، 50 درصد بچه ها از حداقل یک پلتفرم شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. اما بدترین بخش ماجرا این است که اغلب افراد زیر سن قانونی برای ثبت نام، در مورد سنشان دروغ می گویند. به این دلیل که شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام، فیس بوک، اسنپ چت و تیک توک محدودیت سنی خود را از 13 سالگی مطابق با قانون حفاظت از حریم شخصی کاربران آنلاین تنظیم کرده اند.