آرشیو پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۲۵۵
جامعه
۱۳
دکه خبر

دانش آموزان دختر متاهل به شرط عدم تغییر ظاهر اخراج نمی شوند

دانش آموز دختر متاهل بدون تغییر ظاهر و عدم صحبت درباره مسائل خانوادگی با دانش آموزان دیگر، می تواند در مدارس روزانه مانند گذشته ادامه تحصیل دهد.

سرپرست معاونت آموزش و پرورش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان متاهل از مدرسه اخراج نمی شوند و امکان تحصیل آنها به چند روش فراهم است.

عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس درباره «اخراج دختران متاهل از مدرسه» اظهار کرد: بر اساس ماده 53 آیین نامه اجرایی مدارس، دانش آموزان دختری که ازدواج می کنند، می توانند به چند روش ادامه تحصیل دهند.

وی ادامه داد: در روش اول، دانش آموز دختر متاهل بدون تغییر ظاهر و عدم صحبت درباره مسائل خانوادگی با دانش آموزان دیگر، می تواند در مدارس روزانه مانند گذشته ادامه تحصیل دهد.

عمادی افزود: در غیر این صورت دانش آموز می تواند، در مدرسه بزرگسالان ادامه تحصیل دهد یا اینکه در همان مدرسه روزانه ثبت نام کند اما فقط در امتحانات شرکت کند و همچنین امکان تحصیل در مراکز آموزش از راه دور نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: تصمیم گیری در این خصوص بر عهده شورای مدرسه است اما در هر حال دانش آموز متاهل اخراج نمی شود و از تحصیل محروم نخواهد شد.