آرشیو شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷، شماره ۳۳۱۶
سیاست
۲

پاسخ واعظی به کنایه رئیسی

شرق: کنایه تولیت آستان قدس رضوی به دولت با واکنش رئیس دفتر رئیس جمهوری مواجه شد. حجت الاسلام ابراهیم رئیسی که در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته رقیب حسن روحانی بود، در روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به این پرسش که اگر شما رئیس جمهور می شدید وضعیت کشور بهتر بود، گفته بود: «خدا رحم کرد رئیس جمهور نشدم که دلار پنج هزار تومان شود. پرسیدند اگر شما بودید چه می کردید؟ ما تولید مسکن را متوقف نمی کردیم، قانون فرانسه را بر قانون مترقی محیط زیست خود ترجیح نمی دادیم، مرکز هوشمند در رابطه با کنترل قاچاق بنزین را تعطیل نمی کردیم».

رئیس دفتر روحانی درباره این سخن ابراهیم رئیسی به خبرآنلاین گفت: «بالاخره این مطالب را اگر بخواهیم پاسخ بدهیم، مقدمه و موخره ای دارد، اما اعتقاد ما بر آن است که انتخابات در 29 اریبهشت سال 96 تمام شد و الان وقت این حرف ها نیست».

رئیسی در دانشگاه شهید بهشتی همچنین به انتخابات سال گذشته اشاره کرده و گفته بود: «برخی فکر می کردند در زمان انتخابات تفاوت من و رقیب این است که عمامه من سیاه و عمامه او سفید است. در مناظرات دیدید که من کوچک ترین بی احترامی ای نکردم؛ چون من به اصول اخلاقی معتقدم. به گفته شورای نگهبان، انتخابات گذشته یکی از پرتخلف ترین انتخابات ها بود. من 600 گزارش از تخلف انتخاباتی داشته ام. در آن مقطع بسیاری از بخشداری ها، فرمانداری ها، استانداری ها و وزارتخانه ها به ستاد انتخاباتی تبدیل شده بود. من به نظر شورای نگهبان پایبند بودم، اما این نظر را داشتم که باید به تخلفات رسیدگی شود؛ چون نباید مجموعه دولت مستقر به یک ستاد انتخاباتی تبدیل شود. در حال حاضر تمام توجه من مربوط با انجام وظایفم در آستان قدس است و فعالیت های من سمت وسوی انتخاباتی ندارد، اما برای تضمین سلامت انتخابات پیگیر شکایات هستم». محمود واعظی با بیان اینکه نمی توانیم برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری از امروز خود را سرگرم این مسائل کنیم، افزود: «الان همه در هرجایی که هستند باید با هم در مقابل دشمن مشترک یعنی آمریکا همفکری و همکاری کنند تا بتوانیم از وضعیت موجود عبور کنیم».