آرشیو پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷، شماره ۳۳۲۱
حوادث
۱۱

پنج قاره

سرقت از چمدان های مسافران در فرودگاه

دوربین های مداربسته فرودگاه رم از لحظه سرقت چمدان های مسافران فیلم گرفت.

به گزارش دیلی میل، دزد حرفه ای توانست مبلغ 9 هزار دلار بدزدد. ماموران فرودگاه رم پس از بازبینی صحنه سرقت، سارق برزیلی را شناسایی و هنگام خروج از در فرودگاه بازداشتش کردند.

سارق پس از دستگیری بیان کرد پول ها را در دستمال رول سرویس بهداشتی پنهان کرده تا سر فرصت به سراغشان برود و آنها را بردارد اما نقشه اش با شکست مواجه شد.

برنج سمی در هند 11 کشته برجا گذاشت

11 نفر در جشن هندوها، با خوردن برنجی که مخلوط به سم بود، کشته شدند. به گفته یکی از مقامات وزارت بهداشت هند، در این حادثه 93 نفر دیگر نیز راهی بیمارستان شدند که حال 29 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

این مقام وزارت بهداشت در ادامه افزود: مقداری سم درون برنج های سروشده بود که برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه تحویل داده شد. وی افزود: بیماران برای سم زدایی و پاک سازی بدنشان تحت مداوا قرار گرفتند.

هنگام توزیع غذا بوی نامطبوعی از آن استشمام می شد؛ اما کسانی که برای خوردن غذا در صف بودند، متوجه آن نشدند و کمی بعد از اینکه شروع به خوردن کردند، دچار حالت تهوع شدند.

وزیر ایالت «کارناتاکا» برای این حادثه ابراز ناراحتی کرد و گفت به خانواده قربانیان 500 هزار روپیه دیه پرداخت می شود. در سال 2016 مشابه چنین حادثه ای در ایالت اوتارپرادش با 24 کشته و نیز در جنوب شرقی ایالت بنگال با شش نفر کشته که همگی زن بودند، رخ داده بود.