آرشیو پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷، شماره ۳۳۲۱
جامعه
۱۳

خبر

لغو همه امتحانات مدارس به جز نهایی ها در روز شنبه

ایسنا: همه امتحانات مدارس (به جز امتحانات نهایی) در روز شنبه به دلیل پاسداشت سنت باستانی شب یلدا لغو شد. شاپور محمدزاده، مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، در بخش نامه ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها اعلام کرد: نظر به اینکه روز شنبه اول دی آغاز فصل زمستان است و به موجب یک سنت باستانی و دیرینه ایرانیان (شب یلدا) است، به منظور حفظ و پاسداشت کانون گرم خانواده ها و به جای آوردن سنت حسنه صله ارحام و نیز بهره مندی دانش آموزان از والدین و لذت بردن از همنشینی با خانواده های خود، مقتضی است ترتیبی اتخاذ کنید امتحانات همه دوره های تحصیلی به جز امتحانات نهایی روز شنبه اول دی سال جاری لغو و به تاریخی دیگر موکول شود.

سونامی سرطان در ایران صحت ندارد

ایرنا: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سونامی سرطان در ایران مطلب نادرستی است که بیان آن در کشور رواج یافته است و به همان میزان که این بیماری افزایش یافته، میزان موفقیت درمان سرطان نیز رشد داشته است.

ایرج حریرچی افزود: میزان امید به زندگی بیماران سرطانی در کشور در مقایسه با گذشته بالاتر رفته و در ایران سونامی سرطان در مقایسه با کشورهای نزدیک نداریم. او ادامه داد: سرطان بیماری خطرناکی است؛ اما میزان موفقیت درمان آن در کشور افزایش یافته و با تغییر سبک زندگی می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد. سرطان علت اصلی بیماری افراد زیر 70 سال است و باید ابتلا به این بیماری را در این سنین کاهش داد.