آرشیو شنبه ۸ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۸۶
حوادث
۱۰

با تلاش ماموران پلیس آگاهی تهران 230 هزار قلم داروی نایاب و قاچاق به ارزش 5 میلیارد تومان کشف شد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف محموله داروی قاچاق به ارزش تقریبی پنج میلیارد تومان خبر داد که قرار بود از طریق تبلیغ در ماهواره و فضای مجازی به فروش برسد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا لطفی گفت: در پی اقدامات پلیسی، کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی تهران موفق به شناسایی محل نگهداری مقادیر معتنابهی انواع داروهای قاچاق درمحدوده بزرگراه اشرفی اصفهانی شدند.

لطفی افزود: با شناسایی دقیق محل نگهداری محموله، هماهنگی لازم با دستگاه قضائی انجام و صبح پنجشنبه در بازرسی از این محل بیش از 230 هزار قلم انواع دارو کشف و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد که ارزش تقریبی این محموله قاچاق توسط کارشناسان پنج میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: در بررسی مقدماتی از محموله داروی کشف شده مشخص شد این داروها عمدتا تولید دوکشور آمریکا و هندوستان و از نوع ضد سرطان، نایاب و یخچالی هستند که در شرایط کاملا غیراستاندارد و غیربهداشتی نگهداری می شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهارداشت: در تحقیقات از متهم دستگیر شده نیز مشخص شد که دارو های کشف شده، طی چند نوبت و به صورت غیرقانونی از طریق مرزهای شمال غرب وارد کشور شده و قرار بود این داروها با تبلیغات در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی، به نشانی مشتریان ارسال شود.

سردار لطفی گفت: طی هماهنگی های به عمل آمده با وزارت بهداشت این محموله از داروهای کمیاب برای تعیین تکلیف تحویل این وزارتخانه می شود.