آرشیو شنبه ۸ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۸۶
ورزشی
۹

تیم ملی بسکتبال به دنبال حریف تدارکاتی

مسئولان فدراسیون بسکتبال از رایزنی برای دیدار تدارکاتی تیم ملی پیش از پنجره پایانی انتخابی جام جهانی هنوز به نتیجه نرسیده اند؛ البته هنوز وضعیت دو پیشنهاد جدید مشخص نیست.

گام بلند تیم ملی بسکتبال برای حضور در مسابقات جهانی 2019 چین در پنجره پنجم و با پیروزی برابر فیلیپین که در مانیل به دست آمد، برداشته شد. ملی پوشان کشورمان اما برای رهایی از هرگونه اما و اگر حضور در این رویداد جهانی باید در پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی، تا جایی که مقدور است دیدارهای نتیجه بخشی برابر ژاپن و استرالیا برگزار کنند.

این دو دیدار به ترتیب 2 و 5 اسفندماه در تهران برگزار می شود. تیم ملی بسکتبال که نتیجه دیدار رفت مقابل هر دو تیم ژاپن و استرالیا را واگذار کرد، قصد دارد پیش از رویارویی دوباره با آنها برگزار کننده دیدارهای تدارکاتی باشد.

فدراسیون بسکتبال دعوتنامه سفر به ایران را برای سه تیم چین، نیوزلند و کره جنوبی که گزینه های اصلی کادر فنی به عنوان حریف تدارکاتی بودند، ارسال کند اما با پاسخ منفی آنها روبرو شد. همین موضوع باعث شده مدیران فدراسیون بسکتبال رایزنی با دیگر گزینه ها را در برنامه قرار دهند. لبنان و اردن گزینه های جدیدی هستند که فدراسیون بسکتبال متقاضی دیدار تدارکاتی میان تیم ملی آنها با تیم ملی کشورمان شده است.