آرشیو شنبه ۸ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۸۶
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید دکتر «محمدمهدی فقیهی»

مبتکر طرح های خودکفایی ‏دارویی

شهید دکتر «محمدمهدی فقیهی» یکم اردیبهشت 1332 در ‏اصفهان به دنیا آمد و سال 1351 وارد رشته داروسازی دانشگاه اصفهان شد و در تاریخ16مرداد1362 در تپه های دربندیخان عراق به مقام رفیع شهادت نایل شد.

او با گرفتن دکترای داروسازی در وزارت کشاورزی به فعالیت ‏پرداخت. در این مدت دست به طرح ها و ابتکاراتی در زمینه خودکفایی دارویی ‏از جمله طرح آمالگام (مواد اولیه دندانسازی) و طرح پارافین مایع و غیره زد. سپس ‏همکاری خود را با سازمان صنایع ملی به عنوان یکی از مبتکرین و برجسته ترین افراد با ایده خودکفایی دارویی شروع ‏کرد و طرح های ژل منیزیم (مواد اولیه شربت های ضد اسید معده و سایر مواد آلی) را دنبال کرد‎.‎ فرازی از وصیت نامه شهید دکتر«فقیهی»: پروردگارا! قافله شهیدان، اسراء و محرومان در افق خونبار انقلاب در حرکت است، ما را بدان متصل کن . خدایا! ما را بصیرتی ده که به هر چه می نگریم تو را ببینیم.

یکی از آیات و نشانه های رحمت خداوند انقلاب عظیم الشان اسلامی است که ما با درک انقلاب بسیاری از آیات خدا ‏را بیشتر و بهتر درک کردیم‎.‎ اگر این انقلاب نبود، ایثارها و فداکاری ها و حماسه آفرینی ها در جبهه ها شکل نمی گرفت و اگر این انقلاب نبود، ما شاهد ‏جوانانی نبودیم که چون حضرت علی اکبر(ع) در راه امام خود جان هدیه کنند و چون حضرت قاسم(ع) شهید شوند‎.‎‏ ‏