آرشیو شنبه ۸ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۸۶
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* زمانی که مجلس ششم در اختیار مدعیان اصلاحات بود، مکررا این مدعیان به آیت الله شاهرودی حمله می کردند آن روزها بود که کیهان با موضع گیری هوشمندانه اقدام به افشاگری علیه شهرام جزایری و نمایندگانی کرد که پذیرای رشوه های این فرد شده بودند. کیهان باعث شد این مدعیان هتاکی به آن مرد بزرگ را رها کنند. برخی از نمایندگان مجلس امروز هم دچار همان عارضه مربوط به رئیس و برخی از نمایندگان مجلس ششم هستند.

3114—-0912

* در عرض چند ساعت پس از آنکه دولت بودجه انقباضی سال 98 را به مجلس تقدیم کرد ارزش پول ملی کشور حدود 14 درصد کاهش یافت. نباید همه مشکلات و تقصیرها را به گردن تحریم های دشمنان انداخت.

0700—0901

* این چندمین بار است که رئیس جمهور با سخنان خود بازار را ملتهب می کند و به تورم دامن می زند. هنگام تقدیم بودجه به مجلس گفت؛ «دولت گرانفروش است» با این سخن ایشان قیمت دلار و کالاها صعود کرد.

5530—0936

* رئیس جمهور در هنگام تقدیم لایحه بودجه 98 به مجلس مثل روزهای تلخ مذاکرات بد شگون برجام ذخیره ارزی کشور را صفر دانست! در حالی که چندی پیش رئیس بانک مرکزی اعلام کرد هیچگاه ذخیره ارزی به این اندازه نبوده است و خود رئیس جمهور نیز به این امر اذعان کرده بود. معلوم نشد چرا ناگهان ظرف یکی دو هفته خزانه خالی شد!

3917—0912

* آقای رئیس جمهور که پس از 6 سال ریاست مدعی است که دولتش گرانفروشی می کند چرا به اصلاح آن اقدام نکرده است؟! کسانی که این همه خسارت های برجام و قراردادهای یک طرفه و ننگین بر ملت تحمیل کرده اند فقط بر سر قبر برجام نشسته اند و اشک می ریزند؟ رها کنند این مرده متعفن را.

شکیبا

* آقای روحانی بعد از 5 سال مسئولیت ریاست جمهوری می گویند چرا شرکت های دولتی گرانفروشی می کنند و فلان کارها باید انجام شود. مخاطب اصلی این چراها و بایدها خود ایشان و دولتشان هستند. چرا آدرس موهوم می دهند؟ مگر غیر از این است که مسئولیت گرفته اند تا این باید ها را انجام بدهند.

3306—0912

* رئیس جمهور در مجلس ادعا کرد در دولت یازدهم تورم تک رقمی شد و 790 هزار شغل ایجاد کرده ایم! اگر چنین است چرا در زندگی مردم تاثیری نداشته است؟ چرا رکود و نقدینگی، تورم، بیکاری و… در این دولت رکورد زد! بزرگترین کارخانه ها با سابقه چند ده ساله ورشکسته و تعطیل شدند! بهتر است به جای سیاست فرار به جلو با آمارهای غیرواقعی، با قطع امید از اغیار و تکیه بر توان داخلی و بستن منفذهای فسادآور دولتی و جلوگیری از پرداخت های نجومی، به طور واقعی و نه شعاری درصدد ایجاد اشتغال واقعی و کاهش نرخ تورم برآیند.

7211—0990

* علی رغم کاهش قیمت دلار، قیمت مرغ در حال پرواز است و دولت هم به فکر مصرف کننده نیست و بیشتر دغدغه تولیدکننده را دارد.

6158—0936

* حمایت از نیازمندان و مستضعفین در این برهه از زمان تنها با مبارزه با گران فروشی دولتی و غیردولتی میسر خواهد شد و دولتمردان این کار را تا به حال نکرده اند.

9452—021

* غربی ها رشوه دهندگان شرکت توتال را بدون معطلی محاکمه کردند اما در عوض رشوه گیرهای این قرارداد نفتی در کشورمان بدون محاکمه زندگی می کنند. از کسانی که با اطلاع آنها این خسارت های جبران ناپذیر بر مردم تحمیل شده است چه امیدی به حل مشکلات مردم می توان داشت.

5276—0919

* خواستم خدمت آن کسی که اظهار نظر کرد که با برجام برنامه هسته ای تقویت شده عرض کنم، در طول این چهل سال که از انقلاب شکوهمند ایران گذشته، هر فرد ایرانی یک تحلیلگر سیاسی است. لطفا به شعور ملت توهین نکنید این چه تقویتی است که با بتن ریزی راکتور و به هدر دادن اورانیوم غنی شده و در انبار گذاشتن سانتریفیوژها صورت گرفته است؟!

5950—0912

* هدف برجام نه سیاسی بود نه اقتصادی و نه برداشتن تحریم! نتیجه آن، دقیقا نابودی دستاوردهای هسته ای بود!

7810—0937

* خوب است رئیس جمهور از دستگاه دیپلماسی کشورمان بخواهد به جای تخریب مدافعان سیاست های کلان نظام به وضعیت آشفته دیپلمات های اخراجی و بازداشتی و رفع مشکلات ایرانیان خارج از کشور بپردازد و برای استیفای حقوق ملت که نزد بیگانگان است تلاش کند و بیش از این وقت تلف نکند!

2977—0933

* پیشنهاد نماینده اصلاح طلب شورای شهر تهران به ده برابر کردن هزینه سفر با مترو مصداق ایجاد تشویش و نگرانی در افکار عمومی جامعه است. باید با برهم زنندگان آرامش عمومی جامعه برخورد جدی صورت گیرد. در هر پست و مقامی می خواهند باشند.

3152—021

* آقای روحانی کسی میان مردم ناامیدی تزریق نکرد الا رفتارهای دولت شما، میوه های برجام که سر سفره مردم نیامد هیچ هر چه را که در سفره ها بود نیز از بین برد.

3297—013

* گرانی گوشت قرمز و مرغ باید مهار شود و ترمز آن برای همیشه کشیده شود، وزیر کشاورزی نباید اجازه دهد تولید گوشت در کشور با چالش مواجه شود. زمانی که تقاضا در کشور بالا است دولت اجازه صادرات این محصول را نباید بدهد.

0883—031

* یک جوان دیپلمه با 31 سال سن هستم هر صبح از شهرک مهاجران به شهر اراک می روم تا بابت شغل دادزنی روزانه 35 هزار تومان بگیرم از این مبلغ هم 7 هزار تومان کرایه ماشین می دهم و 5 هزار تومان ناهار می خورم، از مسئولین دولتی می پرسم که چگونه باید مخارج فرزند 10 ساله ام، همسرم و خانه و اجاره خانه را پرداخت کنم در حالی که نه امنیت شغلی دارم و نه درآمد مناسب یخچال خانه ام ماه ها است که خالی است.

اسماعیل سلیمانی

* وعده سبد حمایتی دولت برای کارگران ساختمانی دارای زیر سه میلیون دریافتی کجا رفت؟ از شروع دولت مدعی تدبیر و امید ما کارگران کمرمان زیر خط فقر و نداری خم شده است و شرمنده خانواده ایم. از صداقت چه بدی دیده اید؟ لطفا با ملت صادق باشید. از رای خود به این دولت واقعا پشیمانم!

5439—0916

* آقای روحانی گفتند افزایش حقوق 20 درصدی را برای سال آینده درنظر گرفته اند که باید به ایشان عرض کرد با کدام معیار و منطق محاسبه کرده اید که در تورم بیش از 50 درصدی امسال حقوق را فقط 20 درصد افزایش بدهید؟ این افزایش حقوق در سال 98 کاهش شدید قدرت خرید مردم را جبران نخواهد کرد.

0129—021

* دلالان با انبار کردن سیب زمینی باعث افزایش قیمت آن شده اند، چرا اجازه می دهند زمانی که هنوز تقاضا در کشور وجود دارد محصولی احتکار و یا برای صادرات آماده شود؟!

حبیب علی محمدی- اردبیل

* خودروسازان در حالی با حمایت دولت محصولاتشان را 40 درصد گران کرده اند که نرخ ارز به کانال زیر 10 هزار تومان آمده است اما چرا خودروسازان تمایل ندارند قیمت محصولاتشان را با توجه به قیمت فعلی ارز محاسبه کنند و به مشتریان به فروش برسانند؟!

بخشنده- رشت

* از ریاست قوه قضاییه تقاضا مندم نسبت به تاسیس دادگاه در توابع شهر میناب استان هرمزگان اقدام کنند، در حال حاضر مراجعه کنندگان باید مسافت های طولانی را در گرمای شدید این منطقه طی کنند.

2914—0990

* خیابان های شهر پاکدشت دارای آسفالت مناسبی نیست، اهالی این شهر بارها با ارسال فیلم و عکس به شهرداری، از مسئولین درخواست کردند برای رفع این معضل اقدام کنند اما با گذشت سال ها گویا خواست مردم در شهرداری این شهر خریدار ندارد! از شهردار محترم شهر درخواست دارم لااقل خودشان یک بار در خیابان های شهر بازدید داشته باشند تا شاید از نزدیک مشکلات شهر را ببینند.

2811-00021

* شعبه دادگاه ملاصدرا با 7 طبقه چرا باید طبقاتش فاقد سرویس بهداشتی باشد؟ چرا شهرداری به چنین ساختمان هایی مجوز ساخت داده است که پارکینگ کافی برای این حجم مراجعه ندارد؟ خودروها ناگزیر دوبله پارک می شوند و پلیس هم مشغول جریمه است! افراد مراجعه کننده به دادگاه خودشان دچار فشار روحی هستند حساب کنید وقتی با جریمه سنگین مواجه می شوند چه حالی به آنها دست می دهد؟!

مهرپرور