آرشیو شنبه ۸ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۸۶
شهرستان ها
۷

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان: تولید زعفران در همدان بالاتر از متوسط کشوری است

همدان - خبرنگار کیهان: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تولید زعفران در استان طی سال جاری به 548 کیلوگرم رسیده است گفت: متوسط عملکرد کاشت زعفران به ازای هر هکتار در استان چهار کیلوگرم است که خوشبختانه بالاتر از متوسط کشوری است.

حجت الله شهبازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان همدان در تولید و سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سطح کشور در رتبه چهارم قرار دارد اظهار کرد: میزان تولید گیاهان دارویی از 5هزار و 556 تن در سال 83 به 11 هزار و 683 تن در سال جاری افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 25 قلم گیاه دارویی در استان همدان کشت می شود یادآور شد: از سال 83 کشت محصول زعفران نیز با 16 هکتار سطح زیر کشت آغاز شده و هم اکنون به 161 هکتار رسیده است.

شهبازی متذکر شد: براساس آخرین بررسی ها شهرستان ملایر با 73 هکتار و 261 کیلوگرم زعفران دارای بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان است و شهرستان رزن با 65 کیلوگرم تولید سالانه و شهرستان بهار با 52 کیلوگرم تولید در مقام دوم و سوم کاشت زعفران در استان قرار دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هم اکنون استان همدان از نظر سطح زیر کشت رتبه چهاردهم و در تولید زعفران رتبه سیزدهم را در کشور به خود اختصاص داده است.