آرشیو شنبه ۸ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۸۶
شهرستان ها
۷

جوابیه شرکت ملی نفت ایران به یک خبر

در پی چاپ خبری تحت عنوان «خطر انفجار لوله های نفت و گاز اهواز را تهدید می کند» در صفحه 7 مورخ یکم دی ماه رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران جوابیه ای به کیهان ارسال کرده است که در پی می آید:

1- کریدور خطوط لوله اهواز بواسطه پیشروی تدریجی ابنیه و تاسیسات شهری در محدوده هایی در محاصره قرار گرفته است و این در حالیست که در طراحی ابتدائی آن فاصله ایمن از تاسیسات و ابنیه شهری/ عبوری رعایت شده بود.

2- در راستای تامین ایمنی عملیات و محیط پیرامونی فعالیتهای مستمر پایشی/ اصلاحی/ نظارتی حراستی توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در دست اقدام است. مواردی مانند تزریق مواد بازدارنده خوردگی در خطوط لوله مستعد خوردگی داخلی، بازرسی دوره ای عملیاتی برای اطلاع از نشتی های محلی، بازرسی و نگهداری مرتبط با سامانه های ضد خوردگی فلزات، گشتهای مستمر حراستی، انجام مانورهای دوره ای آمادگی ایمنی و واکنش به شرایط اضطراری در مقوله نشت نفت و گاز.

3- پروژه های متعدد ایمن سازی و بهسازی با صرف میلیاردها ریال انجام پذیرفته که عبارتند از:

- انجام مطالعات نحوه ایمن سازی همچنین مطالعات پیشرفته ارزیابی کمی ریسک QUANTITATIVE RISK ASSESSMENT برای مسیر کریدور موجود.

- بهسازی و ایمن سازی وضعیت خطوط لوله در محدوده میدان فرودگاه و همکاری تنگاتنگ با نهادهای شهری برای عبور ایمن تونل های دوگانه قطار شهری از زیر کریدور خطوط لوله اهواز.

- اجرای فاز اول طرح ایمن سازی و بهسازی وضعیت کریدور اهواز در مسیر واحد - 3 تا واحد - 2 اهواز و تقویت سازه پل روگذر کارون.

- انجام بازرسی توسط پیگ هوشمند برای خط لوله گاز و پیگیری برای تامین منابع مالی جهت انجام بازرسی و انجام اصلاحات برای سایر خطوط لوله مهم.

- مکاتبه مستمر با نهادهای شهری ذیربط جهت رعایت حریم خطوط و ایمنی لازم.