آرشیو شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۶۶
سیاسی
۳

حسینی بوشهری: اگر مردم به خاطر سوء تدبیر ها سرخورده شوند، تهدید جدی برای نظام اسلامی داریم

آیت‎الله یزدی: در40 سال اخیر به اندازه 400 سال پیشرفت کرده ایم

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که «حوزه و نظام از هم جدا نیستند» گفت: برخی به دنبال بازگرداندن حوزه به دوران پیش از انقلاب هستند. به گزارش ایسنا، آیت‎الله محمد یزدی در مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد در پژوهشگاه علامه طباطبایی در قم اظهار کرد: یک گرایش درست و عمیق و ریشه‎ای و انقلابی در حوزه وجود دارد ولی باید بپذیریم برخی نیز بیان می‎کنند که نباید کاری به امور سیاسی و اجتماعی داشته باشیم.

اگر امروز به این وضعیت رسیدگی نشود و این روند اصلاح نشود، قطعا فردا، دیر خواهد بود و در آینده نه چندان دور، نگرانی بیشتری خواهیم داشت. وی افزود: در این 40 سال به اندازه 400 سال به این کشور خدمت شده است و به اندازه 400 سال رشد و پیشرفت کرده ایم. آیت‎الله احمد خاتمی هم در سخنانی با بیان اینکه مشکلات موجود را نمی شود نادیده گرفت و انکار کرد، گفت: ولی باید دو نکته را در نظر بگیریم که اول دیدن داده‎ها و دوم، امید به آینده است؛ البته مسئولان نیز باید برای حل مشکلات مردم، جهادی عمل کنند. وی افزود: درست است که به برخی از مسئولان عالی رتبه کشور ایراداتی وجود دارد ولی حتی یک موی پرانتقادترین مسئول کشور به تمام نظام سابق می‎ارزد. حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان هم در سخنانی گفت: گاهی اوقات علما با تحصن مسائل مهم کشور را به مسئولان گوشزد می کردند و مسائل کشور را با هم در میان و در نهایت این نقطه نظرات را در اختیار مردم می گذاشتند.

یکی از تهدیدات جدی، سرخوردگی مردم از اهدافی است که برای نظام اسلامی ترسیم شده بود. روحانیت همیشه دارای تریبون بوده است و وعده های آرمانی به مردم داده شده است و اگر مردم به خاطر سوء تدبیر ها دچار سرخوردگی شوند، یک تهدید جدی برای نظام اسلامی داریم؛ روحانیت باید در این عرصه گام های جدی پیش گیرد.