آرشیو شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۶۶
سیاسی
۶

روایتی از ساده زیستی رهبر معظم انقلاب

فرزندان رهبری اجاره نشین هستند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: بنده از خود رهبری شنیدم که اگر مسائل حفاظتی نبود، با پیکان به این طرف و آن طرف می رفتم. به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلا که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد افزود: امروز برخوردار از رهبر بزرگی هستیم که چشم بیدار این ملت و اسلام هستند و این سخن اغراق نیست. تربیت خوب فرزندان، از دیگر شاخصه های برتر ایشان است؛ معظم له دارای 4 پسر و دو دختر هستند که مراقبت و مواظبت شان زبانزد است. وی با بیان اینکه آقازاده های ایشان اجاره نشین هستند، ابراز کرد: رعایت بیت المال از سوی فرزندان ایشان همیشه انجام شده است و حتی با پرداخت پول از امکانات دفتر همچون یک فتوکپی ساده استفاده می کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه ایشان مراقبت دائم نسبت به فرزندان خود دارند، خاطرنشان کرد: ترغیب و تشویق نسبت به طی کردن مدارج علمی از کارهای همیشگی ایشان است؛ یکی از فرزندان ایشان رجالی بسیار برجسته ای هستند در حالی که سن بالایی هم ندارد. حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی تصریح کرد: ساده زیستی رهبر انقلاب، مبارزه با تجملات و پرهیز از دنیاداری، از دیگر خصوصیات ایشان است؛ ایشان با اشاره کوچک صاحب همه چیز خواهد شد اما اصلا سمت این مباحث نرفته اند.

وی به حضور ملک عبدالله در ایران اشاره کرد و گفت: پادشاه عربستان بعد از حضور خدمت مقام معظم رهبری از مکانی که ایشان در آن حضور داشتند، تعجب کرده و برای او قابل باور نبود که رهبر ایران در چنین مکانی زندگی می کنند. وی هدیه بسیار گرانقیمتی برای حضرت آقا آورد اما ایشان تمام هدایا را فروخته و با پول آن منازلی را ساخته و به فقرا دادند؛ هدایای بسیاری برای ایشان می آید اما هیچ کدام را تصرف نمی کنند.