آرشیو شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷، شماره ۶۹۶۶
فرهنگی
۸

روی خط خبر

تشکر شهرام ناظری از مردم

شهرام ناظری که چندی پیش به دلیل عفونت در ریه بیمارستان بستری شده بود، با انتشار پیامی از تمام کسانی که نگران حال او بودند، تشکر کرد.در بخشی از متن پیام ناظری که ایسنا منتشر کرده آمده:«جا دارد که از کلیه هم میهنان عزیزم و دوستداران هنر اصیل ایرانی سپاسگزاری کنم، کسانی که در دوره نقاهت من نگرانم بودند و از طرق مختلف حس، قدردانی، عشق و عاطفه شان را به من ابراز داشتند. بی شک انرژی همین عشق در بهبود من سرعت ببخشید. این همان عشقی است (عشق مردم) که ما را چهل سال در محیط نامناسب موسیقی سرپا نگه داشته است. با تمام وجود از شما ممنونم و دوستتان دارم.»این خواننده سرشناس موسیقی ایرانی به دلیل عفونت ریه در بیمارستان بستری و کنسرت های او در اصفهان به دلیل بستری شدن و درمان در بیمارستان لغو شده بود.

انصراف 7 نامزد از انتخابات اتحادیه ناشران

هفت نامزد انتخابات اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از چهاردهمین انتخابات این اتحادیه انصراف دادند.یحیی دهقانی، محمدرضا توکل صدیقی، فتح الله فروغی، مسعود پایدار، سیدعباس حسینی نیک، عبدالعظیم فریدون و فرهاد تیمورزاده در اعتراض به آنچه «حق وتو تصمیمات هیات مدیره اتحادیه از سوی رئیس هیات مدیره» عنوان کرده اند، از انتخابات اتحادیه انصراف دادند.

تعلیق یک موسسه موسیقایی

فعالیت موسسه ناشر کلیپ «پاره سنگ» به خوانندگی مهدی یراحی با اعلام دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حالت تعلیق درآمد.پس از انتشار ویدیو کلیپ «پاره سنگ» به خوانندگی مهدی یراحی توسط موسسه «جام سبز»، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ به دلیل مغایرت کلیپ ارائه شده برای صدور مجوز با کلیپ منتشر شده و همچنین تغییراتی که نسبت به شعر مجوز داده شده در کلیپ منتشر شده انجام گرفته فعالیت های این موسسه را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آورد.

برگزاری نمایشگاه «کارموچ»

نمایشگاه انفرادی نقاشی«کارموچ» تا 19 دی در آرت تایم گالری (زمان هنر) میزبان علاقه مندان است.آثار مونا نعمتیان با تلفیق رنگ ، آینه و کاشی ، بیانگر هویت فراموش شده بناهایی هستند که در روزمرگی های امروز آن را فراموش کردیم.این هنرمند با استفاده از آینه، کاشی، پلان های واقعی باغ ها و… برای لحظاتی تماشاگر را به دنیای رازآلود باغ های ایرانی می برد.این گالری پنجشنبه ها تعطیل است و ساعت بازدید 11 تا 18 خواهد بود.