آرشیو یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۹۳
اخبار کشور
۲

تولیت آستان قدس رضوی (ع): می توانیم تمام ظرفیت های کشور را برای حل مشکلات متمرکز کنیم

آیت الله رئیسی گفت : داشتن نگاه تحولی بسیار مهم است، حق نداریم متوقف شویم و باید در نوع نگرش، فعالیت و اقدام نگاهی پویا داشته باشیم و یقین داریم این حرکت دست گیر ما خواهد شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم معارفه قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی(ع) که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تاکید بر اینکه «فرهنگ رضوی می تواند در زندگی انسان معاصر تحول ایجاد کند که تا رسیدن به این جایگاه فاصله زیادی داریم»، ابراز کرد: بهره برداری و افزایش بهره وری از 30 میلیون زائر که سالانه به مشهد مقدس سفر می کنند چگونه انجام می شود؟ با این زائران می توان بسیاری از اخلاق های نادرست جامعه، سوء جریان های جامعه، روندهای غلط و روش های نادرست را اصلاح کرد.

رئیسی با بیان اینکه زیارت پسینه و پیشینه زندگی زائر را به هم متصل می کند؛ زیارت یک پروسه است نه پروژه، خاطرنشان کرد: کشوری که محور آن امام رضا(ع) است، همه رفتارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم آن باید متاثر از پایتخت فرهنگی اش باشد.

وی گفت: سازمان در محضر امام رضا(ع) وظیفه بسیار مهمی به عهده دارد و تلاش مضاعفی را می طلبد. داشتن نگاه تحولی بسیار مهم است، حق نداریم متوقف شویم و باید در نوع نگرش، فعالیت و اقدام نگاهی پویا داشته باشیم و یقین داریم این حرکت دست گیر ما خواهد شد؛ جلوه های این حرکت را دیده ایم که خداوند متعال گشایش ایجاد کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید از وجب به وجب فضاهای متعلق به امام رضا(ع) در جهت بصیرت افزایی و معرفت آفرینی استفاده کنیم و تمام این زمین ها تبدیل به حرم دوم شود که فعالیت های تربیتی صورت گرفته در باغ اردوگاه بیلدر، خاتون و خوردین نمادی از این حرکت جدید است.

رئیسی با بیان اینکه «ما می توانیم تمام ظرفیت های کشور را برای حل مشکلات متمرکز کنیم»، گفت: ایجاد معاونت علمی و حرکاتی از این دست در راستای شکل گرفتن کاری جدید در محضر عالم آل محمد(ص) است.

همچنین جمعی از بسیجیان حوزه اصناف شهر ری نیز که برای دوره زیارتی بصیرتی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به مشهد مقدس سفر کرده بودند با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند .