آرشیو پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷، شماره ۹۴۱۲
بین الملل
۹

وزیر سابق آمریکایی: ایالات متحده به سمت دیکتاتوری پیش می رود

استاد دانشگاه و وزیر اسبق آمریکایی در یادداشتی روز سه شنبه تصریح کرد کشورش در حال حرکت به سمت دیکتاتوری است.به گزارش خبرگزاری فارس، «رابرت ریش»، استاد دانشگاه کالیفرنیا و وزیر اسبق کار در دولت «بیل کلینتون»، رئیس جمهور پیشین آمریکا در یادداشتی نوشته این کشور در حال حرکت به سمت دیکتاتوری است.

او در یادداشتی در پایگاه «تروث دیگ»، درباره دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا نوشته است: «تنها جنبه بارز ریاست جمهوری ترامپ این است که او ما را به مسائل پایه برمی گرداند. و چه چیزی می تواند پایه ای تر از تفاوت میان دموکراسی و دیکتاتوری باشد؟»

رابرت ریش در ادامه می نویسد: «دموکراسی به وسیله ها مربوط می شود نه به هدف ها. اگر همه ما بر سر هدف ها توافق داشتیم (مثلا سر اینکه آیا باید دیواری در مرز مکزیک بسازیم یا خیر) نیازی به دموکراسی وجود نداشت.»

وی تاکید کرده است: «دیکتاتوری در مقابل تنها با هدف ها سر و کار دارد. آن هدف ها، اهداف دیکتاتور هستند و به حفظ و تجمیع قدرت توسط او کمک می کنند. یک فرد دیکتاتور برای رسیدن به آن هدف ها از تمامی وسیله ها استفاده می کند. این موضوعی است که بحث ما را به ترامپ برمی گرداند.»