آرشیو سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۶۹۸۱
صفحه آخر
۲۴

شهروند مجازی

یگانه خدامی

جمله روز

پایه گذار فیلترینگ

حسن روحانی رئیس جمهوری دیروز در جمع مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران جمله ای گفت که مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت. او گفت: «پایه گذار فیلترینگ پهلوی اول بود.» بعضی ها به صورت جدی این مساله را بررسی کردند و در تاریخ حکومت پهلوی نمونه هایی درباره این موضوع آوردند، سلطنت طلبان به این بهانه به رئیس جمهوری تاختند و بساط طنز و شوخی هم که طبق معمول به راه بود.

این واکنش ها را بخوانید: «روحانی گفته پایه گذار فیلترینگ پهلوی اول بود. خب شما فیلترینگ را جمعش کنید»، «چرا دولتمردان و مسئولان همه چی رو با زمان پهلوی مقایسه می کنند؟!»، «همین که نگفتن تلگرام هم قاجار فیلتر کرده جای خوشحالی داره».

عکس روز

بازگشت همدلی

پس از پیروزی شیرین تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان که خیلی هم چسبید دیروز در اینستاگرام چهره ها و بخصوص اعضای تیم ملی این عکس را می دیدیم. عکس کی روش و تیمش با شعارهای «80 میلیون نفر، یک ملت، یک ضربان قلب» و همه برای تیم ملی. انتشار این عکس توسط بازیکنان تیم ملی بعد از اینکه کی روش از آن مصاحبه های حاشیه ساز و جنجالی انجام نداد نشان می دهد که قرار است اتحاد و همدلی به جو فوتبالی این روزهای ایران بازگردد. بازیکنانی چون پژمان منتظری، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، اشکان دژاگه، امید ابراهیمی، مهدی طارمی، روزبه چشمی، علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، احمد نورالهی، وریا غفوری، مرتضی پورعلی گنجی، سردار آزمون، رامین رضائیان و حتی امیر جدیدی بازیگر این عکس را در اینستاگرام شان منتشر کردند.