آرشیو سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۰۷
صفحه آخر
۱۲

18 کشته و 27 زخمی حاصل حمله طالبان به قرارگاه امنیت ملی افغانستان

همزمان با آغاز مذاکره سرکرده های گروه تروریستی طالبان با آمریکا در «دوحه»، عناصر این گروه به قرارگاه امنیت ملی افغانستان در ولایت «میدان وردک» حمله کردند. در این حمله، 18 نفر کشته و 27 تن دیگر نیز مجروح شدند.

« محمد ویس صمیمی » فرمانده پلیس ولایت« میدان وردک» اعلام کرد، یک عامل انتحاری خودروی حامل مواد منفجره را مقابل قرارگاه نیروهای امنیت ملی در «میدان شهر» مرکز ولایت «میدان وردک» منفجر کرد. وی افزود: نیروهای امنیتی افغانستان موفق شدند خودروی بمب گذاری شده دوم را خنثی کرده و سه مهاجم مسلح را نیز به ضرب گلوله بکشند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ازکابل، در این حمله دست کم 18 نفر کشته و 27 تن نیز زخمی شدند. بیشتر کشته شدگان نظامی بودند.یک منبع امنیتی هم اعلام کرد، چهار شبه نظامی در این حمله دست داشتند که یکی از آنها در انفجار خودرو کشته شد و سه تن دیگر نیز در تیراندازی نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند. «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

مذاکره طالبان با آمریکا

عملیات طالبان در میدان وردک در حالی انجام گرفت که فرستاده های این گروه تروریستی سرگرم مذاکره با آمریکا در «دوحه » بودند.به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح الله مجاهد دیروز با انتشار بیانیه ای از آغاز مذاکره طالبان با آمریکا در پایتخت قطر خبر داد و اعلام کرد که طرف آمریکایی با پذیرش دستور کار پایان اشغال افغانستان، به میز مذاکره بازگشته است.در بیانیه صادره از سوی سخنگوی طالبان آمده است که دیروز نمایندگان آمریکا و نمایندگان طالبان در دوحه نشست داشته اند.

به اعتقاد بعضی از کارشناسان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد بار دیگر قدرت گرفتن طالبان در افغانستان را زمینه سازی کند.