آرشیو سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۶۹۸۱
فرهنگی
۸

تنهاترین تریبون تئاتری ها از زبان دهکردی

پیام دهکردی معتقد است: در حال حاضر جشنواره تئاتر فجر جدی ترین و تنهاترین تریبون تئاتری هاست و به نظرم نباید من تئاتری خودم این تریبون را از خودم دریغ کنم و دچار یک خود حذفی از تریبونی که از آن من است، شوم. این تریبون از آن تئاتری هاست و دلیلی بر حذف آن وجود ندارد.

این کارگردان که با تئاتر «مرگ و پنگوئن» در بخش تئاتر بین الملل جشنواره تئاتر فجر حضور دارد در گفت وگو با ایسنا، درباره جشنواره امسال گفت: یک واقعیت کلی وجود دارد و آن هم این است که به طور عام شرایط حاکم بر فرهنگ ما و به طور خاص تر شرایط حاکم بر تئاتر شرایط نگران کننده و وخیمی است اما این واقعیت به معنای آن نیست که تلاش نکنیم و پر از یاس و ناامیدی دست از کار بکشیم، در همین شرایط دشوار و نگران کننده باید تلاش کرد.

دهکردی ادامه داد: شاید اگر خود من مسئولی بودم که می توانستم تصمیم گیرنده باشم، جشنواره را امسال برگزار نمی کردم و جشنواره را وارد یک سکوت می کردم. ما این را باید از شان والای نقد درون سیستمی ارزیابی کنیم، من به ضرورت نیاز به یک امر باشکوه یکی از مهم ترین پدیده ها را نگه می دارم و سال دیگر آن را برگزار می کنم اما این جشنواره در فعل حال، شوربختانه یا نکوبختانه تنها رخداد جدی تئاتریست در شکل جشنواره .

به گفته این هنرمند، نمی توان در یک شرایط بحرانی زندگی کرد و مطالبه یک شرایط آرام را داشت. مطالبه در شرایط بحرانی باید متناسب با آن شرایط باشد.

پیام نادری دهکردی، بازیگر سینما و تئاتر ایرانی و مدرس فن بیان و بازیگری متولد سال 1356 شهرکرد است و کارنامه ای پربار در عرصه های متعدد چون تئاتر و سینما و تلویزیون دارد و کارهای تاثیرگذاری از خود به جای گذاشته است.