آرشیو سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۹۴۱۶
شهرستان ها
۵

کارشناس پلیس فتای استان اردبیل: بانوان بیشتر در معرض تهدید آسیب های فضای مجازی هستند

اردبیل- خبرنگار رسالت: کارشناس پلیس فتای استان اردبیل گفت: متاسفانه ورود و استفاده نادرست از پیام رسان های خارجی برخی از خانواده های کشور را به مرز نابودی و فروپاشی کشانده است.

وحید سلامت با بیان این مطلب در کارگاه آموزشی "آشنایی با تهدیدها و آسیب های فضای مجازی" که با مشارکت پلیس فتای استان در جهاد دانشگاهی استان اردبیل برگزار شد، افزود: پلیس فتا، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات است که به صورت شبانه روزی جهت ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت های علمی، اقتصادی و اجتماعی جامعه تلاش می کند.

وی با اشاره به ناامنی فضای مجازی و رفتار آگاهانه کاربران در استفاده از این فضا اظهار کرد: با توجه شکل گیری فضاهایی برای فعالیت های گوناگون از قبیل اطلاع رسانی، داده ورزی، ارائه خدمات، مدیریت، کنترل و ارتباطات از طریق ساز و کارهای الکترونیکی و مجازی باید کنترل خانواده بر فرزندان بیشتر باشد تا از فریب سودجویان جلوگیری شود.

کارشناس پلیس فتای استان اردبیل با بیان اینکه استفاده منفی، عدم کنترل و آگاهی از سواد رسانه ای، برخی خانواده ها را دچار مشکل کرده است، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جرائم رایانه ای، اصل بر آزادی است و شهروندان از تمامی امکانات اینترنت می توانند استفاده کنند اما این اصل استثنایی دارد که عمدتا در قانون جرائم رایانه ای آمده و ارتکاب این ممنوعیت ها جرم و قابل مجازات است.