آرشیو شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۰
شهرستان ها
۷

خوزستانی ها مسئول بازسازی حرم های سوریه شدند

معاون مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با آرام شدن درگیری ها در برخی مناطق سوریه، ستاد بازسازی حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق، متمرکز شده و مهمانسرای این حرم تا تابستان سال آینده آماده بهره برداری و پذیرش زائران خواهد شد.

سیدجواد هاشمی فشارکی در جلسه کنترل پروژه مهمانسرای حرم حضرت زینب (س)، اظهار کرد: پروژه ساخت مهمانسرای حرم مطهر حضرت زینب (س) با سرعت و دقت در حال اجرا است.

وی افزود: بیشتر مصالح و لوازم ساختمانی مورد نیاز، تامین و در محل ساختمان مهمانسرا نگهداری می شود و همزمان چند گروه کاری اعزامی از استان خوزستان در حال فعالیت است تا حداکثر تا اول تیرماه سال 98 کار ساخت مهمانسرای حرم به اتمام برسد.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در این جلسه با اشاره به این که این استان مسئولیت اجرای طرح های بازسازی در حرم های مطهر سوریه را برعهده دارد، گفت: با پشتیبانی مردم خوزستان توانستیم تمام آسیب ها و خرابی های ناشی از حملات گروه های تروریستی و تکفیری به حرم مطهر را بازسازی و مرمت کنیم و برای پروژه ساخت مهمانسرای حرم مطهر حضرت زینب (س)، مردم خیر خوزستان هم در زمینه تامین مصالح مورد نیاز و هم تامین نیروهای فنی کمک های خوبی داشته اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان یادآور شد: مهمانسرای حرم مطهر حضرت زینب (س) در چهار طبقه روی زمین و نیم طبقه زیرزمین در حال ساخت است که شامل آشپزخانه، سالن غذاخوری، اتاق اقامتی، سرویس های بهداشتی، بخش اداری و خدماتی است.

موسوی گفت: کمک های نقدی خیرین صرف خرید مصالح و موارد مورد نیاز از صنایع و کارخانه های داخلی می شود.