آرشیو یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۱
اقتصادی
۴

انجمن سازندگان قطعات خودرو: مقامات دولتی پاسخگوی بدعهدی رنو و پژو باشند

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات خودرو تصریح کرد: مطابق با هزینه های پرداخت شده باید غرامت بدعهدی پژو و رنو به قطعه سازان پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرهاد به نیا دیروز در نشستی خبری گفت: دو شرکت رنو و پژو که قراردادهایی را بعد از برجام با ایران امضا کرده اند، تعداد بالایی خودرو در بازار بکر ایران فروختند و رفتند به نحوی که برآوردها حکایت از آن دارد که رنو 115 هزار دستگاه و پژو 30 تا 40 هزار دستگاه خودرو فروختند؛ مردانه بخواهیم بگوییم، دروغ گفتند و رفتند.

وی با اعلام اینکه انجمن در امضاء قرارداد جدید پژو با خودروسازان کشور به شدت بر روی اخذ تضامین اصرار داشت، گفت: اکنون این دو خودروساز فرانسوی، بازار ایران را رها کرده و تمام خودروهایی که پلتفرم مشترک دو کشور بودند را رها کرده اند.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو کشور ادامه داد: بسیاری از قطعه سازان قدیمی به واسطه اعتمادی که به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و وزارت صنعت داشتند، مبالغ هنگفتی خرج خرید تجهیزات ساخت خودروی مشترک با رنو و پژو کردند و اکنون تجهیزاتشان خاک می خورد.

به نیا با اشاره به اینکه مطابق با هزینه های پرداخت شده، غرامت باید از سوی دو شرکت فرانسوی، خودروسازان ایرانی و وزارت صنعت به قطعه سازان پرداخت شود، تصریح کرد: اگر مقامات دولتی و خودروسازان تضامین کافی اخذ کرده اند، اکنون وقت عملیاتی کردن آنهاست و اگر این تضامین اخذ نشده باید جوابگو باشند و ما به قوه قضائیه در این رابطه شکایت خواهیم کرد. در حال حاضر باید به پژو و رنو درس جدی داد و دولتمردان و خودروسازانی که تضامین لازم را نگرفته اند باید جواب دهند.