آرشیو دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۲
حوادث
۱۰

هشدار پلیس نسبت به وکالت برای نقل و انتقال خودرو

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا گفت: فروشندگان و خریداران خودرو از دادن و گرفتن وکالت تعویض پلاک جدا خودداری کنند تا متضرر نشوند.

سرهنگ علی محمدی با تاکید بر اینکه فروشنده و خریدار خودرو باید حتما به صورت همزمان در مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک حضور داشته باشند، به میزان گفت: متاسفانه وکالت برای تعویض پلاک خودرو مشکلات فراوانی برای خریدار و فروشنده ایجاد می کند.

محمدی افزود: در برخی موارد ارکان اصلی خودرو عوض شده و یا خودرو تصادف شدید بالای 60 درصد داشته است، لذا از لحاظ پلیس ایمنی و استاندارد لازم را برای شماره گذاری ندارد و خریدار عملا نمی تواند خودرو را تعویض پلاک کند، در این حال فروشنده پول خودرو را گرفته و خریدار متضرر می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر پیش آمده است که خودرو سرقتی بوده و مشکلات زیادی برای خریدار ایجاد شده و فروشنده نیز متواری شده است.

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در موارد برعکس هم فروشنده وکالت داده و خریدار تعویض پلاک نکرده و تخلفات رانندگی که در این مدت مرتکب شده در کد ملی فروشنده نشسته و جریمه ها برای فروشنده آمده است.

سرهنگ محمدی گفت: اکیدا توصیه می کنیم خریدار و فروشنده خودرو باید حتما ابتدا به مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک مراجعه کرده و پس از کنترل خودرو و مدارک مربوطه تعویض پلاک کنند.