آرشیو دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۲
حوادث
۱۰

بدهی 300 میلیارد تومانی شهروندان در ورود به محدوده طرح ترافیک

معاون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: شهروندان تهرانی که وارد محدوده طرح ترافیک شدند و در حساب شان پولی نبوده، تاکنون بیش از 300 میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار هستند.

به گزارش فارس، محسن پورسیدآقایی در صد و نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در بررسی طرح دوفوریتی اعطای تخفیف برای تردد ممنوعه در شهر تهران (طرح ترافیک) اظهار داشت: در مصوبه طرح ترافیک 97 اگر افراد وارد طرح می شدند و در حساب شان پول برای طرح ترافیک بود، با ضریب 0/8 محاسبه می شد و اگر پول در حساب نبود با ضریب یک محاسبه می شود. وی گفت: هر کس عوارض طرح ترافیک را پرداخت نکند بدهی محسوب می شود و تاکنون بیش از 300 میلیارد تومان شهروندان برای ورود به محدوده طرح ترافیک بدهکار هستند که تاکنون پرداخت نشده است.

وی افزود: بخش زیادی از مردم مراجعه کردند که ما این موضوع را اطلاع نداشتیم و اگر امکان هست ما را با ضریب یک محاسبه نکنند و بتوانیم با ضریب 0/8 بدهی خود را بپردازیم و در این خصوص طرحی دوفوریتی ارائه کردیم که اگر تا آخر سال بدهی عوارض را بپردازند، از ضریب 0/8 اعمال می کنیم و اگر این اتفاق نیفتد، از سال آینده با ضریب یک عوارض آنها محاسبه خواهد شد و باید بپردازند. وی افزود: در این خصوص قبضی برای شهروندان درخصوص طرح ترافیک ارسال می شود که مانند قبوض عوارض نوسازی است و شهروندان باید آن را پرداخت کنند.