آرشیو دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۲
حوادث
۱۰

عامل گروگانگیری 4 میلیارد ریالی در نیکشهر دستگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش پلیس آگاهی عامل گروگانگیری چهار میلیارد ریالی در شهر نیکشهر شناسایی و دستگیر شد.

سرتیپ احمد طاهری در گفت وگو با فارس اظهار کرد: پانزدهم دیماه جوانی 26 ساله هراسان با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر ربودن پدرش را گزارش کرد.

وی افزود: مرد جوان اعلام داشت لحظاتی پیش افراد ناشناس طی تماس تلفنی برای رهایی پدرش مبلغ چهار میلیارد ریال مطالبه کردند.

طاهری تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از بررسی اظهارات مرد جوان تحقیقات گسترده ای را با هماهنگی مقام قضایی آغاز کردند.

وی بیان کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با استفاده از سرنخ های موجود عملیات گسترده ای را برای رهایی گروگان 50 ساله آغاز و سرانجام هجدهم دیماه محل نگهداری فرد ربوده شده را در ارتفاعات یکی از روستاهای شهرستان شناسایی و او را در حالی که دست و پایش بسته بود، صحیح و سالم آزاد کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در بررسی اظهارات فرد ربوده شده مشخص شد در روز حادثه آدم ربایان با تماس تلفنی با وی به بهانه سپردن انجام یک کار عمرانی، او را به حاشیه شهر کشانده و با تهدید سلاح گرم سوار یک دستگاه پژو 405 نقره ای کردند.

سرتیپ طاهری عنوان کرد: در ادامه این عملیات افسران زبده پلیس آگاهی با توجه به اظهارات فرد ربوده شده طراح اصلی این نقشه آدم ربایی را شناسایی و پس از چند روز تحقیقات گسترده میدانی او را در حال تردد در خیابان امام خمینی(ره) شهر نیکشهر دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم 35 ساله در بازجویی های به عمل آمده چهار همدستش را معرفی و اعلام داشت، مبلغ 350 میلیون ریال از کارت عابر بانک فرد ربوده شده برای خرید طلا برداشت کرده اند.