آرشیو دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۲
اخبار کشور
۳

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد: پرونده مسکن مهر سال 98 بسته می شود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از تکمیل 200 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال آینده در سطح کشور خبر داد.

اردبیل- خبرنگار کیهان: احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن استان اردبیل گفت: کل واحدهای مسکن مهر در سطح کشور 2 میلیون و 200 هزار واحد می باشد که از این مقدار 200 هزار واحد تکمیل نشده است.

وی گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور پروژه های مسکن مهر بدون تعارض تا پایان سال 98 تکمیل می شود و بدین ترتیب پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد.

وی نیاز شهرک های مسکن مهر به واحدهای آموزشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای تامین نیاز شهرک های مسکن مهر باید 2250 واحد آموزشی احداث شود و علی رغم اینکه احداث مدرسه جزو وظایف دستگاه متولی مدرسه سازی است وزارت مسکن و شهرسازی احداث 500 واحد مدرسه در این شهرک ها را آغاز کرده است. وی گفت: ضروری است که نیاز شهرک های مسکن مهر برای ساخت 2 هزار و 250 واحد مدرسه از طریق مشارکت وزارت مسکن و استانداری ها تامین شود.

مهرآبادی گفت: در لایحه بودجه سال آینده برای تکمیل شهرک های مسکن مهر و تامین زیرساخت هایی از قبیل مدرسه 15هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تهاتر املاک موجود در شهرک ها پیش بینی شده است. وی افزود: دولت در تلاش است برای بسته شدن پرونده مسکن مهر به صورت استانی مشکلات مسکن مهر را حل کند.

وی روند احداث و پیشرفت پروژه های مسکن مهر در استان اردبیل را خوب توصیف کرد و گفت: در سطح استان از 46 هزار واحد مسکن مهر، 800 واحد باقی مانده است که تلاش می شود تا پایان شهریور ماه سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسند.

وی گفت: اعتبار لازم برای رفع نواقصات پروژه های مسکن مهر اردبیل از جمله کمبود مدرسه و مسجد از محل اعتبارات وزارتی و استانداری تامین خواهد شد.

وی افزود: بر اساس توافق به عمل آمده عملیات احداث شش باب مدرسه در شهرک های مسکن مهر استان آغاز می شود که یک سوم اعتبارات مورد نیاز آن توسط وزارت مسکن و شهرسازی و یک سوم نیز توسط استانداری تامین خواهد شد.