آرشیو دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۲
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

* شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروزبا کاهش 1679 واحدی به رقم 160 هزار و 797 واحد رسید.شاخص کل هم وزن اما با افزایش 30 واحدی عدد 29 هزار و 513 واحد را به نمایش گذاشت.دیروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 20 واحدی بر روی رقم یک هزار و 942 واحد نشست. به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 714 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن 3 میلیارد و 208 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 206 هزار و 825 نوبت داد و ستد بود.

* رئیس اتحادیه صحافی تهران گفت: هیچ اقدام مثبتی برای تامین مواد اولیه کاغذ و مقوا صورت نگرفته است. جلیل غفاری رهبر در گفت وگوبا باشگاه خبرنگاران افزود: دولت با تشکیل کارگروهی تلاش کرد تا مواد اولیه این صنف (کاغذ و مقوا) را تامین کند، اما این کارگروه تاکنون نتوانسته اقدام مثبتی در این زمینه انجام دهد. رهبر تصریح کرد: قیمت کاغذ گلاسه هفته گذشته 15 هزار تومان و روزیکشنبه به 22 هزار تومان رسید.وی گفت: دریافت ارز دولتی از دیگرمشکلات مربوط به این صنف است و ثبت سفارش هم برای واردات این صنف صورت نمی گیرد.

* رئیس سازمان چای، با اشاره به اینکه میزان واردات چای نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است، اظهار کرد: براساس آمار 9 ماهه گمرک، 42 هزار تن چای از کشور های مختلف وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 3 درصد رشد داشته است.حبیب جهان ساز در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه امسال 24 هزارتن چای از هند و مابقی از دیگر کشور ها وارد شده است، افزود: اخیرا مباحثی در رسانه ها مطرح شده که میزان صادرات چای از هند به ایران افزایش یافته است، در حالیکه این موضوع صحت ندارد چرا که واردات ضوابط و شرایط خاص خود را دارد.