آرشیو دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷، شماره ۳۳۳۶
حوادث
۱۱

کلاهبرداری نیم میلیاردی به بهانه مهاجرت

شرق: دو برادر با کمک دو زن و به بهانه کمک به انجمن حمایت از بیماران MS دست به کلاهبرداری میلیاردی زدند. به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل زنی جوان با مراجعه به پلیس فتای تهران، از ماجرای کلاهبرداری نیم میلیاردی زنی از او تحت پوشش یک خیریه خبر داد.

شاکی به ماموران گفت: چندی قبل در یک کانال تلگرامی که به نام انجمن حمایت از بیماران MS ثبت شده بود، عضو شدم و در این کانال با دو زن جوان که مرجان و سمیه نام دارند، آشنا شدم. مرجان پس از دوستی شروع به تبلیغات درباره انجمن شان کرد و گفت در زمینه درمان تضمینی و حمایت از بیماران MS در کشور آلمان به صورت رایگان و بدون هزینه دارو فعالیت دارند.

مال باخته ادامه داد: دو زن جوان با عنوان کمک و گرفتن ویزا برای مهاجرت زیر پایم نشستند و با چرب زبانی هایشان من را وسوسه کردند تا هم برای کمک به انجمن حمایت از بیماران MS همراهی شان کنم هم برای مهاجرت از آنها کمک بخواهم.

وی گفت: پس از اعتماد به دو زن جوان آنها من را به مردی معرفی کردند که با شماره تلفن کشور آلمان از طریق واتس اپ با من در تماس بود و ادعا می کرد در کشور آلمان است. من برای انجام کارهایم 500 میلیون تومان به حساب مرد جوان واریز کردم که پس از مدتی متوجه کلاهبرداری این باند حرفه ای شدم.

تیمی از ماموران پلیس فتای تهران بعد از اطلاع از این کلاهبرداری برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند و در گام نخست پی بردند که حساب بانکی ای که شاکی به آن پول واریز کرده متعلق به دو برادر در کشور آلمان است و دو برادر که مقیم کشور آلمان هستند، از چندی قبل به ایران بازگشته اند.

همین کافی بود تا ماموران با اقدامات فنی و پلیسی سیاوش و آرش (دو برادر) را در عملیات پلیسی دستگیر کنند.

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران درباره این پرونده گفت: متهمان که راهی جز اعتراف نداشتند، به کلاهبرداری میلیونی به بهانه مهاجرت و حمایت از انجمن بیماران MS اقرار کردند و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.