آرشیو سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۳
اخبار کشور
۱۱

آیت الله جوادی آملی: از ظرفیت حج برای معرفی و جهانی کردن اهل بیت استفاده کنیم

مفسر قرآن کریم با اشاره به عظمت و اهمیت حج، گفت: زائرانی که به بعثه می آیند، باید با دست پر برگردند و برنامه های بعثه باید عالمانه، محققانه، جامع و بین المللی باشد، در بخش های فرهنگی باید عالمانه سخن بگوییم، باید از ظرفیت حج برای معرفی و جهانی کردن اهل بیت علیهم السلام که در جهان همتا ندارند، استفاده کنیم و به روضه خوانی اکتفا نکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به همراه تعدادی دیگر از مسئولان این سازمان با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش رسا، آیت الله جوادی آملی در این دیدار خاطرنشان کرد: دستورات دین در سه حوزه ملی، منطقه ای و بین المللی است و قرآن برای هر سه منطقه برنامه دارد یعنی حتی با اهل کتاب و ملحدان نیز می توان بر اساس موازینی ارتباط برقرار کرد، می فرماید در هر سه بخش با فهم و عقل رفتار کنید و تاکید می کند اگر مودب به آداب دینی نباشید، به مشکل بر می خورید.

این مرجع تقلید با اشاره به وظیفه خطیر بعثه ها در موسم حج، تصریح کرد: زائرانی که به بعثه می آیند، باید با دست پر برگردند و برنامه های بعثه باید عالمانه، محققانه، جامع و بین المللی باشد، در بخش های فرهنگی باید عالمانه سخن بگوییم، باید از ظرفیت حج برای معرفی و جهانی کردن اهل بیت علیهم السلام که در جهان همتا ندارند، استفاده کنیم و به روضه خوانی اکتفا نکنیم.

در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت برگزاری هرچه بهتر و با شکوه تر حج و حفظ کرامت و عزت حجاج ایرانی ارائه شد.