آرشیو سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۳
صفحه آخر
۱۲

بر اساس گزارش واشنگتن پست دستیاران ترامپ هم مثل خود او مشتی دروغگو هستند

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به گستردگی پدیده دروغگویی در میان مقامات کاخ سفید، اظهار داشت، علاوه بر رئیس جمهور، اطرافیان او نیز مشتی دروغگو هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، « واشنگتن پست» طی گزارشی راجع به ماجرای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و ارتباط دستیاران «دونالد ترامپ» با مقامات روسی گزارش داد، آنها ماه ها پیش از انتخاب شدن ترامپ، به افکار عمومی دروغ گفته اند و پس از ورود ترامپ به کاخ سفید نیز این دروغگویی را به طور مکرر ادامه داده اند. زمانی که نمایندگان در حال تحقیق در زمینه حمله به دموکراسی آمریکا بوده اند، آنها به کنگره دروغ گفته اند. آنها به پلیس فدرال هم دروغ تحویل داده اند در حالی که می دانستند دروغ گفتن جرم است.

این روزنامه مرداد ماه گذشته نیز طی گزارشی، اعلام کرده بود که ترامپ طی 558 روزی که در کاخ سفید حضور داشته، 4229 بار دروغ گفته است. واشنگتن پست اخیرا هم اعلام کرد، ترامپ روزی 16 بار دروغ می گوید. این روزنامه در ادامه گزارش های خود، به اطرافیان ترامپ اشاره و اعلام کرد، که دستیاران و اطرافیان رئیس جمهور آمریکا هم شدیدا دروغگو هستند.

واشنگتن پست به نقل از «رابرت مولر» بازرس پرونده تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، نوشت که برخی از نزدیک ترین دوستان و مشاوران ترامپ در زمینه روابط خود با روسیه دروغ گفته اند.

مولر نام «راجر استون» دستیار ترامپ را ذکر کرد و گفت، استون با هدف ایجاد انحراف در مسیر تحقیقات مربوط به مداخله احتمالی روسیه در انتخابات 2016، به نمایندگان پارلمان آمریکا دروغ گفته است.

این گزارش افزود، تاکنون رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ، معاون کمپین، مشاور سابق امنیت ملی، وکیل شخصی و مشاور سیاست خارجی کمپین انتخاباتی ترامپ همگی به دلیل دروغگویی در ارتباط با تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات، گناهکار شناخته شده اند و چندین فرد و شرکت دیگر نیز در همین ارتباط در مظان اتهام قرار دارند.

پیش از این، شبکه «ان. بی. سی» به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که تحقیقات رابرت مولر در مراحل پایانی بوده و انتظار می رود او اواسط فوریه (اواخر بهمن ماه) به بعد، نتیجه تحقیقات را در گزارشی محرمانه، به دادستان کل آمریکا ارائه کند.