آرشیو چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۴
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

* رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: امسال بیش از 3 برابر سال گذشته سیب و بیش از سال گذشته پرتقال برای عید در انبارها ذخیره کرده ایم. به گزارش خبرگزاری فارس، ذوالفقاری دیروز در جمع خبرنگاران گفت: توزیع میوه شب عید از 25 اسفند آغاز می شود و طوری برنامه ریزی کرده ایم که مردم حداقل در این دو محصول اذیت نشوند و قیمت 30 درصد کمتر از میانگین قیمت بازار خواهد بود. وی تاکید کرد که مردم به هیچ عنوان نگران تامین و قیمت میوه شب عید نباشند تمام برنامه ریزی ها به نحو احسن انجام شده است.

* وزیر اقتصاد نسبت به گزارش اخیر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی که رشد اقتصادی منفی را برای سال آینده پیش بینی کرده بود، واکنش نشان داد. فرهاد دژپسند در حاشیه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال تسنیم درباره گزارش اخیر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مبنی بر منفی بودن رشد اقتصادی کشور در سال آینده، اظهار کرد: دامنه مطرح شده درخصوص رشد اقتصادی کشور برای سال آینده که دامنه وسیعی است نشان می دهد علی رغم احترام به تهیه کنندگان این گزارش، این گزارش از قدرت و اصالت کافی برخوردار نیست!

* بانک سینا با 6 پله ارتقا، برای شانزدهمین سال متوالی در میان یکصد شرکت برتر ایران قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی بانک سینا، در بیست و یکمین سال رتبه بندی شرکت های برتر ایران توسط سازمان مدیریت صنعتی کشور که به معرفی شرکت های برتر در سال 1396 اختصاص دارد، بانک سینا برای شانزدهمین سال متوالی موفق شد جایگاه خود را در بین یکصد شرکت برتر کشور بهبود بخشد. طبق بررسی های سازمان مدیریت صنعتی که بر مبنای اطلاعات سال مالی 1396 صورت گرفته، بانک سینا با 6 پله ترقی نسبت به فهرست اعلامی سال گذشته از سوی این سازمان، توانست رتبه 15 را از لحاظ شاخص میزان فروش/ درآمد در میان صد شرکت برتر ایران از آن خود کند و با عملکردی درخور و شایسته برای دومین سال در بین 10 شرکت پیشرو کشور نیز قرار گیرد.