آرشیو شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۶
صفحه آخر
۱۲

آمریکا طی 4 سال گذشته5000 غیرنظامی را در عراق و سوریه قتل عام کرده است

جنگنده های ائتلاف آمریکایی ضد داعش طی چهار سال گذشته، بیش از 5000 غیر نظامی را در عراق و سوریه کشته اند.

ائتلاف به اصطلاح ضد داعش از سال 2014 تاکنون بیش از 5000 غیر نظامی را در دو کشور عراق و سوریه کشته است. به گزارش تسنیم، این ائتلاف با پذیرش کشتار غیر نظامیان، تلاش می کند که شمار کشته شدگان را بسیار کمتر جا بزند. طبق ادعای این نهاد غیر قانونی، ائتلاف در سوریه فقط 1190 غیر نظامی را کشته است، که البته این رقم هم بسیار زیاد است.

ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سال 2014 بدون مجوز سازمان ملل تشکیل شده است و علی رغم ادعای واشنگتن، مبنی بر اینکه این ائتلاف با هدف مبارزه با داعش ایجاد شده، هدف واقعی ائتلاف، حفظ حضور آمریکا در معادلات منطقه است.

از جمله مناطقی که ائتلاف فوق طی ماه های جاری در آن، دست به کشتار غیر نظامیان می زند، استان «دیرالزور» سوریه است. این ائتلاف در جدیدترین جنایت خود، که دیروز رسانه ای شده، شهرک «باغوز» را در استان دیرالزور بمباران کرده است؛ در این بمباران، پنج کودک و سه زن کشته و شماری غیرنظامی دیگر زخمی شدند. جنگنده های آمریکایی نیمه شب سوم بهمن ماه نیز باغوز را بمباران کرده و 20 غیر نظامی سوری را کشته اند.

تدارک برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

وزرای خارجه شش کشور عربی طی نشست روز پنجشنبه خود در منطقه «بحرالمیت» اردن، چالش های مهم منطقه ای از جمله سوریه را بررسی کردند.

روزنامه کویتی «القبس» نوشت که پرونده سوریه به ویژه در پرتو تحولات کنونی و بازگشایی سفارتخانه های برخی کشورهای عربی در دمشق، از مهم ترین محورهای گفت وگوهای حاضران در این نشست بود. بر اساس این گزارش، حاضران در نشست فوق امکان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را بررسی کردند.

در این نشست وزرای خارجه شش کشور عربی شامل امارات، اردن، مصر، کویت، بحرین و عربستان سعودی شرکت کردند.

کشورهای عربی در سال 2011 به دنبال تشدید درگیری ها در سوریه، عضویت این کشور در اتحادیه عرب را به حالت تعلیق درآورده اند. اما اخیرا در پی شکست توطئه غربی- عربی، چند کشور عربی از جمله امارات و بحرین سفارتخانه های خود در دمشق را بازگشایی کرده و بقیه کشورها نیز در انتظار تصمیم اتحادیه عرب هستند.