آرشیو سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷، شماره ۳۳۴۳
دیپلماسی
۱۵

کوتاه دیپلماسی

پمپئو: با ملک سلمان درباره ایران رایزنی کردم

ایسنا: وزیر امورخارجه آمریکا در توییتی گفت با پادشاه عربستان بر سر ایران گفت وگو کرده است. مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در صفحه توییتری خود با اشاره به دیدارش با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، اظهار کرد که آنها بر سر مسائل گوناگونی ازجمله ایران، یمن، سوریه و افغانستان به بحث و گفت وگو پرداخته اند.

احضار سفیر ایران در انگلیس در ارتباط با پرونده نازنین زاغری

ایسنا: منابع رسانه ای انگلیسی اعلام کردند که وزارت امورخارجه این کشور سفیر ایران در لندن را در ارتباط با پرونده نازنین زاغری احضار کرد. به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جرمی هانت، وزیر امورخارجه انگلیس سفیر ایران در لندن را به وزارت امورخارجه احضار کرده «تا نگرانی ها درباره پرونده نازنین زاغری، شهروند دوتابعیتی ایرانی-انگلیسی را به او ابلاغ کند».

واکنش وزارت خارجه لهستان به احضار کاردارش در تهران

شرق: وزارت امورخارجه لهستان با اعلام خبر دیدار کاردار این کشور در تهران با مقام وزارت امورخارجه ایران، بر حق خود برای «برگزاری کنفرانس های بین المللی» تاکید کرد. وزارت امورخارجه لهستان با انتشار بیانیه ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته است، اعلام کرد که کاردار این کشور در تهران با رئیس اداره اول شرق اروپای وزارت امورخارجه ایران دیدار کرده و درباره برگزاری کنفرانس بین المللی با موضوع خاورمیانه که قرار است به طور مشترک با آمریکا برگزار شود، توضیحاتی ارائه داد. وزارت امورخارجه لهستان در ادامه بیانیه خود آورده است: از نظر ما، جامعه بین الملل حق دارد درباره مسائل مختلف منطقه ای و جهانی بحث و رایزنی کند و لهستان نیز (این حق را دارد) که کنفرانسی برگزار کند که هدف آن ایجاد بستر برای اقداماتی در راستای برقراری ثبات و رفاه در منطقه خاورمیانه است. به گزارش ایسنا، این کنفرانس که به درخواست آمریکا برگزار می شود و آن گونه که واشنگتن اعلام کرده، تمرکز آن روی ایران خواهد بود و در ماه فوریه در ورشو پایتخت لهستان برگزار می شود.