آرشیو چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۲۰
اخبار کشور
۱۱

تجدید میثاق رئیس و مسئولان عالی قوه قضائیه با آرمان های امام خمینی (ره)

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، رئیس و مسئولان عالی قوه قضائیه با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی و مزار شهیدان با آرمان های امام خمینی(ره) و شهیدان تجدید بیعت کردند.

رئیس قوه قضائیه در حاشیه این مراسم، گفت: قوه قضائیه یکی از بخش های تاثیرگذار حاکمیت جمهوری اسلامی است. این نظام، یک نظام یکتا در زمانه ماست که بنای عظیم آن از سوی حضرت امام بنیان نهاده شد و به عنوان یک روش جدید در حکمرانی شناخته می شود.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله صادق آملی لاریجانی با بیان اینکه قوه قضائیه جمهوری اسلامی از زمان تاسیس این نظام الهی در یک سیر تکاملی قرار داشته است، افزود: این ادعا را با ارزیابی های کمی و کیفی می توان ثابت کرد. از نظر کمی، تعداد قضات در اول انقلاب با تعداد قضات در زمان حاضر قابل مقایسه نیست. از زمانی که اینجانب مسئولیت قوه قضائیه را به عهده گرفتم، حدود 7 هزار قاضی داشتیم که این رقم با توجه به بازنشستگی و رفتن حدود 4 هزار قاضی طی این 10 سال، به قریب 12 هزار قاضی رسیده است. امروز بیش از 16 میلیون پرونده در دستگاه قضایی رسیدگی می شود و همین رسیدگی ها از جمله مهم ترین شاخصه های تحقق عدالت است.

آملی لاریجانی همچنین با اشاره به توسعه فناوری های نوین و تاثیر آن بر تحقق عدالت، اظهارداشت: بسیار خرسندیم که در 40 سالگی انقلاب اسلامی می توانیم بگوییم با در اختیار داشتن قضات شجاع و متدین، رسیدگی به پرونده های تشکیل شده در حد امکان با سرعت و دقت انجام می شود و البته کاستی هایی داریم که موجب فاصله ما با قله های مدنظر شرع، قانون، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری می شود اما همگام و همسو با سیر تکاملی نظام، دستگاه قضایی نیز پیشرفت های فوق العاده ای داشته و در مسیر تکامل حرکت می کند.

رئیس و مسئولان عالی قضایی پس از تجدید میثاق با آرمان های معمار کبیر انقلاب، بر سر مزار شهدای هفتم تیر حاضر شدند و به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام و برای ارواح طیبه شهیدان علو درجات مسئلت کردند.