آرشیو سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۳۳۵۵
سیاست
۶

تکذیب 2 اظهارنظر 2 نماینده مجلس

نماینده مشهد در مجلس دیروز باز هم ادعاهایی مطرح کرد؛ این بار علیه ارتباطات و موضوع فیلترینگ اینستاگرام. جواد کریمی قدوسی گفت: «آذری جهرمی به من گفت اینستاگرام را به زودی فیلتر می کنیم. فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و وزیر ارتباطات به خود من گفت به زودی انجامش می دهم». این ادعا با واکنش محمدجواد آذری جهرمی همراه شد. وزیر ارتباطات در توییتر خود نوشت : «نظر یک نهاد، نظر حاکمیت نیست. هیچ «امر حاکمیتی» بر انسداد اینستاگرام به دولت ابلاغ نشده است. در مجلس، به آقای کریمی قدوسی عرض کردم که چه نهادی برای اولین بار نسخه های فارسی را طرح و حمایت کرد و ما نقشی نداریم، نمی دانم چرا این سخنان را فیلتر کرده اند». به گزارش «خانه ملت»، نماینده مشهد درباره عملیاتی نشدن فیلتر اینستاگرام تاکنون افزود: «روحانی نمی گذارد؛ زیرا رئیس جمهور و وزیرش در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند. این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: هر روزی که در اجرای این تصمیمات نظام سهل انگاری شود، از سیئات است».

کریمی قدوسی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ارتباطات از جریان عرضه طلاگرام و هاتگرام کنار گذاشته شد، به گزارش وزارت اطلاعات درباره هاتگرام و طلاگرام اشاره کرد و توضیح داد: «وزیر ارتباطات جزئی از پیکره وزارت اطلاعات بوده و سابقه کار در آنجا داشته و از هاتگرام و تلگرام طلایی مطلع بوده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «آنها که اکنون در هاتگرام و طلاگرام مدیریت می کنند، در چارچوب وزارت ارتباطات کار می کنند و همگی جزء دولت و حاکمیت هستند».

ادعای بیگی هم تکذیب شد

دیروز شورای عالی امنیت ملی هم نقل قول دیگر نماینده مجلس از علی شمخانی را تکذیب کرد. مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: اخبار و مواضع شورای عالی امنیت ملی و دبیر این شورا صرفا از سوی ایشان یا سخنگوی این نهاد اعلام می شود. گفتنی است یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تازگی در اقدامی غیرمعمول اقدام به انتشار نقل قولی از دریابان شمخانی درباره لایحهCFT کرده بود. به تازگی ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفته بود: شمخانی در جلسه غیرعلنی مجلس با صراحت اعلام کرد از نظر شورای عالی امنیت ملی، اجرای CFT به نفع کشور نیست.