آرشیو شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۶۹۹۹
صفحه اول
۱

دیدار خواهر امام موسی صدر با پاپ

جمعی از اعضای خانواده امام موسی صدر و در راس آنها رباب صدر دیروز با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در واتیکان دیدار و گفت و گو کردند.در این دیدار که در آستانه سالگرد خطبه امام موسی صدر در کلیسای کبوشیین بیروت (30 بهمن 1353) انجام شد، نامه درخواست حمایت پاپ برای آزادی امام موسی صدر و دو همراهش در چهلمین سال اسارت منتشر شد.

به گزارش «ایران»، در این نامه که خواهر امام موسی صدر به پاپ ارائه کرد آمده است: «جنایت ربودن امام صدر فرصت نداد تا او در حوادث چهار دهه گذشته حاضر باشد؛ اما اندیشه های اجتماعی اش و ارزش هایی که می خواست در جامعه نهادینه سازد، در تاریکی تفکرات تکفیری، تفکراتی که با فساد و جرم خاورمیانه و جهان را به ویرانی کشانده است، چونان مناره ها درخشانند. تلاش های امام صدر برای بازگرداندن اعتبار انسان و کرامت و حقوقش، شایسته بررسی در جوامع شرق است؛ جوامعی که محل نزول وحی و خاستگاه رسولان و پیامبران است. آن هم در لبنان، سرزمین ادیان مختلف و الگوی همزیستی فرقه های مذهبی.»

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «آنان که حکم به حذف امام صدر از صحنه دادند، مشتی مستبدند و او را بابت احترامش به حق اختلاف ها و تلاش خستگی ناپذیرش برای حفظ کرامت انسان و پاسداری از حق تمایز و پیوند انسان ها مجازات کردند؛ و کسانی که او را به صحنه بازگردانند مبارزان راه آزادی و کرامت و عدالتند. از این رو، تلاش و مبارزه ما برای پیگیری ربودن آنان و نجاتشان از صمیم ایمانمان و بر مبنای واجب انسانی و دینی ماست.»