آرشیو شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۶۹۹۹
ایران زمین
۲۰

اخبار

تمجید سفیر پاکستان از سوزن دوزی زنان بلوچ

سوزن دوزی زنان بلوچ در دنیا منحصر به فرد است و این هنر شناخته شده باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.به گزارش ایرنا، «رفعت مسعود» سفیر پاکستان در ایران در حاشیه جشنواره مد ولباس در چابهار، افزود: هنرهای محلی نظیر سوزن دوزی های بلوچی نیازمند بازاریابی و حمایت بیشتر است. وی با بیان اینکه جشنواره مد و لباس چابهار با حضور کشورهای مختلف می تواند به معرفی آثار زنان بلوچ کمک کند، خاطرنشان کرد: علاقه مندی زنان بلوچ در ارائه آثار خود قابل تحسین است و حدس می زنم شوق زیادی برای مطرح کردن این هنر در دنیا دارند. هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با حضور 18 کشور و 200 صنعتگر داخلی و خارجی تا فردا (یکشنبه) در چابهار در حال برگزاری است.

تامین گاز مصرفی استان های غربی از پالایشگاه ایلام

ایلام - خبرنگار «ایران» /یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گاز طبیعی هر سال در پالایشگاه گاز ایلام تولید می شود که به عنوان مصرف خانگی و صنعتی دراستان و استان های غرب کشور مورد استفاده قرار می گیرد. «شهریار داری پور» مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام افزود: این پالایشگاه به منظور تامین گاز مصرفی استان های غرب کشور و تامین خوراک پتروشیمی ایلام احداث شده است. وی به میزان تولیدات سالانه این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: در آینده اتان، گاز مایع خام و میعانات گازی تولیدی این شرکت به عنوان خوراک پتروشیمی برای تبدیل به محصولات با ارزش افزوده بالاتر به پتروشیمی ایلام تحویل داده می شود.

مهاجرت معکوس به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

در سال های اخیر مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد رشد داشته است. به گزارش ایسنا، «حسین جنتی»، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در استان 719 روستای بالای 20خانوار وجود دارد و تاکنون برای این تعداد روستا صددرصد طرح هادی انجام شده است. وی با اشاره به اینکه طرح توسعه پایدار منظومه روستایی گچساران در شورای برنامه ریزی استان تصویب نهایی شده، عنوان کرد: این طرح برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد و به صورت آزمایشی در روستاهای این شهرستان اجرا خواهد شد.